Urząd Miejski w Dębicy - Logo

Co z budżetem obywatelskim Dębicy?

Wtorek, 19 Maj 2020

Budżet obywatelski 2020

W związku z obowiązującym na terenie Polski stanem epidemii, władze Dębicy podjęły decyzję o zmianie harmonogramu tegorocznej edycji Budżetu Obywatelskiego Miasta Dębica. Zadania zaplanowane do realizacji w 2020 r. zostały przesunięte w czasie, a propozycje zadań składanych w tegorocznej edycji BO, mieszkańcy będą mogli zgłaszać od 1 września do 31 października 2020 roku. Głosowanie zaplanowano na wiosnę 2021 roku.

W wyniku zamrożenia gospodarki wpływy do budżetu miasta w 2020 r. ulegną zmniejszeniu. Uwzględniając skutki społeczno-gospodarcze związane z epidemią, Burmistrz Dębicy, już wcześniej zawiesił realizację inwestycji tegorocznego BO.

– Bieżący rok bez wątpienia przejdzie do historii jako rok walki z koronawirusem i jego gospodarczymi konsekwencjami. Odbije się to także na finansach samorządów, dlatego podjąłem decyzję o odsunięciu w czasie planowanych zadań. Jeśli środki finansowe nam na to pozwolą, to jeszcze w tym roku zaczniemy realizować inwestycje tegorocznego BO. W ostateczności zaplanowane zadania zostaną zaproponowane w budżecie na 2021 rok – tłumaczy Mariusz Szewczyk.

W ramach Budżetu Obywatelskiego Dębicy w minionych latach wykonano wiele inwestycji i działań wskazanych i wybranych przez mieszkańców. W tegorocznej edycji miasto planowało przeznaczyć kwotę 1,2  miliona złotych.

Władze miasta planują także przesunąć w czasie zgłaszanie projektów do budżetu obywatelskiego 2020 na okres jesienny. Taka propozycja znajdzie się w przygotowywanej uchwale, która wkrótce zostanie przedstawiona radnym.

– Zależy nam na bezpieczeństwie mieszkańców. Dzisiaj nie jest możliwe wdrożenie procedur zbierania podpisów i głosowania nad tegorocznym budżetem obywatelskim. Mam nadzieję, że jesienią sytuacja będzie na tyle dobra, że bez kłopotów będziemy mogli przeprowadzić etap zgłaszania propozycji zadań – mówi burmistrz Dębicy.

Harmonogram Budżetu Obywatelskiego 2020

1 września do 31 października 2020 r. – zgłaszanie projektów przez mieszkańców;

do 31 grudnia 2020 r. – weryfikacja merytoryczna zgłoszonych projektów przez komórki organizacyjne Urzędu Miejskiego;

11 stycznia 2021 r. – publikacja zgłoszonych projektów;

do 31 stycznia 2021 r. – składanie odwołań przez autorów zadań;

do 28 lutego 2021 r. – rozpatrzenie odwołań autorów zgłoszonych zadań;

do 15 marca 2021 r. – udostępnienie ostatecznej listy zadań dopuszczonych do głosowania oraz listy zadań odrzuconych;

1 kwietnia 2021 – 30 kwietnia 2021 r. – głosowanie mieszkańców;

do 15 maja – ogłoszenie wyników głosowania.

Archiwum newsów