• Logo Unii Europejskiej Serwis informacyjny Miasta Dębica

    „Edukacja na cyfrowo” w dębickich szkołach

    07 lutego 2025
    Loading...

    Szkoły podstawowe, dla których organem prowadzącym jest Gmina Miasta Dębica, uczestniczą w realizacji Projektu „Edukacja na cyfrowo” w ramach programu Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności Komponent C: Transformacja cyfrowa Reforma: C2.1: Zwiększenie skali zastosowań rozwiązań cyfrowych w sferze publicznej, gospodarce i społeczeństwie, Działanie C2.1.3: E-kompetencje; Szkolenia dla nauczycieli szkół podstawowych.

    „Edukacja na cyfrowo” w dębickich szkołach
    „Edukacja na cyfrowo” w dębickich szkołach
    „Edukacja na cyfrowo” w dębickich szkołach

    Siedemdziesięciu dwóch nauczycieli i nauczycielek dębickich szkół  wzięło udział w szkoleniach w zakresie doskonalenia kompetencji cyfrowych oraz promowania higieny cyfrowej.

    Celem szkoleń było wsparcie nauczycieli i nauczycielek:
    – w prowadzeniu lekcji dostosowanych do potrzeb uczniów, wychowywanych w świecie pełnym technologii,
    – w używaniu ciekawych i angażujących metod pracy,
    – wykorzystywaniu cyfrowych narzędzi, aplikacji i materiałów edukacyjnych.

    Ważnym aspektem szkoleń było także lepsze rozumienie wyzwań związanych z poruszaniem się w środowisku cyfrowym, cyberbezpieczeństwo, higiena cyfrowa, krytyczne myślenie,  fake newsy i sposoby weryfikacji, prawo autorskie, itp.

    Miasto Dębica w najbliższych dniach podpisze z beneficjentem projektu – Podkarpackim Zespołem Placówek Wojewódzkich w Rzeszowie – umowę o powierzenie grantu, na podstawie której każda szkoła uczestnicząca w projekcie otrzyma grant finansowy w wysokości 1000 zł (netto) na jednego uczestnika, przeznaczony na zakup cyfrowych materiałów dydaktycznych.

    Za otrzymane środki finansowe szkoły będą mogły zakupić m.in.:
    – roboty edukacyjne,
    – laptopy, tablety, drukarki 3D,
    – projektory multimedialne,
    – czytniki treści cyfrowych (np. e-booków),
    – aplikacje i platformy wykorzystujące sztuczną inteligencję,
    – pomoce dydaktyczne i narzędzia do terapii,
    – maty do nauki kodowania,
    – i inne.