W konkursie pn. „Przyjazny Urząd” nagradzane i promowane są samorządy oraz instytucje sektora publicznego, które cechują się wysoką jakością obsługi klienta i profesjonalizmem. Kapituła konkursowa doceniła Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Dębicy także za wdrożenie nowoczesnych rozwiązań odnoszących się do jakości usług publicznych.
Była to siódma edycja konkursu „Przyjazny Urząd”. Godło i certyfikat przyznaje kapituła złożona z ekspertów i praktyków administracji publicznej, specjalizujących się naukowo lub zawodowo w problematyce administracji publicznej i zarządzania jakością m.in. z Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu, Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie czy Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II.
Marzena Socha dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej nie kryje satysfakcji z odebranego certyfikatu. – Sprawdzałam jakie instytucje były doceniane w ubiegłych latach i nie było ośrodka pomocy społecznej. Wyróżniano urzędy skarbowe, urzędy pracy, więc tym bardziej jest to dla nas ważne, że przecieramy pewne ścieżki. Pokazujemy, że pracując w takiej instytucji można być przyjaznym dla ludzi, którzy przychodzą do naszego ośrodka pomagać im rozwiązywać ich problemy, z szacunkiem dla osoby która do nas się zgłasza. Chcemy, aby wszyscy którzy zgłaszają się do nas z prośbą o pomoc byli kompleksowo obsłużeni, aby czuli się zaopiekowani i aby nie czuli się jako petenci, a jako mieszkańcy Dębicy byli otoczeni szacunkiem – podkreśla Marzena Socha.
Dyrekcja i pracownicy MOPS mają świadomość, że cały czas muszą podnosić swoje kwalifikacje i otwierać się na nowe zadania. Obecnie do ośrodka zgłasza się nowa kategoria klientów. To obywatele Ukrainy, którzy przyjeżdżają do Dębicy.
Konkurs „Przyjazny Urząd” organizuje Quality Institute.