Logo Unii Europejskiej Serwis informacyjny Miasta Dębica

Deklaracja dostępności

Loading...

Wstęp Deklaracji 

Urząd Miejski w Dębicy zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej www.debica.pl  zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony www.debica.pl
Data publikacji strony internetowej: 2007-02-12.
Data ostatniej dużej aktualizacji: 2020-12-10.
Oświadczenie sporządzono: 2020-12-08.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny. Zależy nam, aby każdy użytkownik miał pełny dostęp do zamieszczanych materiałów i funkcjonalności, a serwis był zgodny z międzynarodowymi wytycznymi dla dostępności treści internetowych 2.1 (WCAG 2.1).

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności wymienionych poniżej:

  • część plików PDF nie jest dostępnych cyfrowo (nie ma w nich dobrze zaznaczonej logicznej struktury lub są skanami dokumentów),
  • część z opublikowanych zdjęć nie posiada opisu alternatywnego, mają one charakter promocyjny i nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt z Wydziałem Promocji. Osobą kontaktową jest: Natalia Chodór – Naczelnik Wydziału Promocji, pokój 39, parter budynku,  e-mail: natalia.chodor@umdebica.pl Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 14/ 683-82-33. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie. Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Do budynku Urzędu Miejskiego znajdującego się w Dębicy przy ul. Ratuszowej 2 prowadzą cztery wejścia, jedno wejście główne od ulicy Kościuszki oraz trzy wejścia od strony Muzeum Regionalnego.

Przed budynkiem, na parkingach zlokalizowanych przed Ratuszem znajdują się wyznaczone miejsca parkingowe, w tym:

  • cztery dla osób z niepełnosprawnościami (dwa w odległości 25 metrów od wejścia głównego i dwa w odległości 60 metrów od wejścia głównego),
  • jedno dla rodzin z dziećmi (25 metrów od wejścia głównego).

Obok wejścia głównego do budynku (od ulicy Kościuszki) znajdują się dwa podjazdy dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim i osób z wózkiem dziecięcym, umożliwiające dostanie się na poziom parteru. Drzwi do budynku otwierają się automatycznie.

Pozostałe wejścia do budynku (od strony Muzeum Regionalnego) niedostosowane dla osób z niepełnosprawnościami. Budynek Urzędu jest budynkiem trzykondygnacyjnym z dwoma półpiętrami. Budynek posiada szerokie korytarze, umożliwiające sprawne poruszanie się. W budynku znajduje się winda, umożliwiająca dostanie się na pierwsze i drugie piętro budynku.

Część pomieszczeń Urzędu, w tym gabinety Burmistrza Miasta i zastępców Burmistrza Miasta oraz Sala Ślubów znajdują się na półpiętrach prowadzących z piętra pierwszego i drugiego. Osoby z niepełnosprawnościami narządu ruchu przy wejściu na w/w półpiętra mogą skorzystać z platform schodowych. Platformy schodowe obsługiwane są przez pracowników Urzędu, chęć skorzystania z platformy można zgłaszać pod nr tel. 14 683 82 59.

W budynku Urzędu znajdują się trzy toalety dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami, wyposażone w system przyzywowy:
– na parterze, po prawej stronie od wejścia głównego – pomieszczenie nr 53,
– na pierwszym piętrze, w bezpośrednim sąsiedztwie schodów usytuowanych od strony wejścia głównego do budynku – pomieszczenie nr 154,
– na półpiętrze powyżej piętra drugiego – pomieszczenie nr 233.
W razie potrzeby większość spraw w urzędzie można załatwić w towarzystwie oraz przy wsparciu wskazanych przez siebie osób trzecich powyżej 16 roku życia.

Brak ograniczeń w zakresie wstępu do budynku osób niepełnosprawnych wraz z psem asystującym. Pies asystujący powinien być wyposażony w uprząż, posiadać certyfikat potwierdzający status psa asystującego i zaświadczenie o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych.

Dostępność dla osób niewidomych i słabowidzących

W Urzędzie Miejskim w Dębicy zainstalowany jest system nawigujący YourWay, wspomagający osoby niewidome i słabowidzące. 

Aby korzystać z systemu, niezbędny jest telefon komórkowy wyposażony w aplikację YourWay. Aplikację można bezpłatnie pobrać ze sklepu Android lub iOS. Gdy osoba niewidoma z uruchomionym telefonem znajdzie się w pobliżu nadajnika YourWay, zasygnalizuje on swoją obecność.

Na terenie budynku Urzędu Miejskiego w Dębicy zainstalowano siedem nadajników YourWay kompatybilnych z aplikacją, które znajdują się:

  1. przy wejściu głównym do budynku, od ulicy Kościuszki,
  2. na parterze, przy dzienniku podawczym, 
  3. przy windzie na pierwszym piętrze,
  4. przy windzie na drugim piętrze,
  5. przy toalecie dla osób z niepełnosprawnością znajdującej się na parterze budynku,
  6. przy toalecie dla osób z niepełnosprawnością na pierwszym piętrze,
  7. przy toalecie dla osób z niepełnosprawnością na drugim piętrze.

Przy każdym z tych punktów aplikacja YourWay połączy się z telefonem i wyśle komunikat tekstowy o szczegółach położenia, które ułatwią osobie z niepełnosprawnością poruszanie się po urzędzie.

Na każdym piętrze budynku Urzędu znajdują się plany tyglograficzne odzwierciedlające przestrzeń danego piętra.

Przy załatwianiu spraw urzędowych petenci mogą skorzystać z elektronicznej lupy powiększającej.

Dostępność dla osób niesłyszących lub słabosłyszących

Budynek Urzędu Miejskiego w Dębicy wyposażony został w urządzenia wspomagające słyszenie (pętle indukcyjne). Pętle zastosowane zostały na Dzienniku Podawczym, w Kasie, w Urzędzie Stanu Cywilnego oraz pomieszczeniach, w których  obsługiwani są petenci załatwiający sprawy meldunkowe i dowody osobiste.   

Dla osób z dysfunkcjami narządu słuchu Urząd zapewnia bezpłatną pomoc tłumacza polskiego języka migowego. Osoby, które wyrażają chęć skorzystania z pośrednictwa tłumacza języka migowego, proszone są o zgłoszenie tego faktu do Urzędu Miejskiego w Dębicy, co najmniej na 3 dni robocze przed wybranym przez siebie terminem, z wyłączeniem sytuacji nagłych. Zgłoszenia dokonuje się poprzez przesłanie formularza (dostępnego poniżej):

  • pocztą tradycyjną na adres: Urząd Miejski w Dębicy, ul. Ratuszowa 2, 39-200 Dębica,
  • drogą elektroniczną na adres: umdebica@um.debica.pl,
  • za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej: www.epuap.gov.pl,
  • faksem na numer: 14/ 683 81 61,
  • osobiście: Urząd Miejski w Dębicy, ul. Ratuszowa 2, w godzinach pracy Urzędu – WNIOSEK O UDOSTĘPNIENIE USŁUGI