W dniu 4 września odbyła się uroczysta ceremonia wręczenia stypendiów Burmistrza Miasta Dębicy za wybitne osiągnięcia edukacyjne, artystyczne i sportowe. Wydarzenie zgromadziło wyróżniającą się młodzież, ich rodziny, nauczycieli i trenerów, dyrektorów szkół oraz przedstawicieli lokalnych władz.
Stypendia zostały przyznane w trzech kategoriach: edukacyjnej, artystycznej i sportowej. Wśród laureatów znaleźli się uczniowie, którzy zdobywali wysokie wyniki w nauce, odnosili sukcesy w konkursach artystycznych, jak również młodzi sportowcy, którzy reprezentowali Dębicę na arenach krajowych i międzynarodowych.
Podczas uroczystości miało miejsce uroczyste wręczenie dyplomów dla wszystkich laureatów. Młodzi Stypendyści gratulacje otrzymali z rąk wiceburmistrz Dębicy, Małgorzaty Rauch oraz przewodniczących Komisji Edukacji, Kultury oraz Sportu Rady Miejskiej w Dębicy, Sławomira Glenia, Ludmiły Stelmach-Kołodziej oraz Andrzeja Bala. Wszyscy uczestnicy wydarzenia zgodnie podkreślali, że takie inicjatywy są nie tylko nagrodą za ciężką pracę, ale również motywacją do dalszego rozwoju i osiągania kolejnych sukcesów.
Zastępca burmistrza miasta Dębica, Małgorzata Rauch, w swoim przemówieniu podkreśliła znaczenie pracy, talentu i determinacji młodych ludzi, którzy dzięki swoim osiągnięciom przyczyniają się do budowania pozytywnego wizerunku Dębicy zarówno w regionie, jak i poza jego granicami. „Jestem dumna z tego, że nasza młodzież nie tylko rozwija swoje pasje, ale również odnosi sukcesy, które są inspiracją dla całej społeczności. Te stypendia to wyraz uznania dla Waszej ciężkiej pracy i dowód na to, że dążenie do doskonałości przynosi wymierne efekty. Jesteście najlepszymi ambasadorami Dębicy.” – mówiła wiceburmistrz.
Podczas uroczystości podziękowania zostały skierowane także do dyrektorów, nauczycieli, trenerów i opiekunów, których wsparcie i zaangażowanie były kluczowe w drodze do sukcesów podopiecznych. Nie zabrakło również słów uznania dla rodziców stypendystów, w wdzięczności za ich nieustające wsparcie, troskę i motywację, które stanowią fundament osiągnięć młodzieży.