Biuro Obsługi Interesanta
Kierownik: Sylwia Gwóźdź
Pokój nr 23, tel. 14 683 82 46
e-mail: sylwia.gwozdz@umdebica.pl
Sprawy:
– pomoc interesantom w zakresie korzystania z portali wdrożonych w Urzędzie oraz pomoc przy załatwianiu spraw urzędowych przez Internet,
– obsługa portalu „konsultacje społeczne”,
– prowadzenie spraw związanych z potwierdzaniem profilu zaufanego w Urzędzie,
– prowadzenie spraw związanych z promocją e-usług i profilu zaufanego,
– udzielanie informacji o procedurach obowiązujących przy załatwianiu spraw w Urzędzie oraz właściwości rzeczowej poszczególnych wydziałów Urzędu,
– prowadzenie spraw związanych z mierzeniem poziomu satysfakcji klientów Urzędu Miejskiego,
– organizacja Dni Otwartych Urzędu dla interesantów,
– udzielanie niezbędnej pomocy, przy załatwianiu spraw urzędowych, osobom ze szczególnymi potrzebami, w tym osobom niepełnosprawnym,
– prowadzenie rezerwacji sali sesyjnej.
Pokój nr 57, tel. 14 683 82 57
Sprawy:
– punkt informacyjny dla interesantów,
– Dziennik Podawczy – kancelaria korespondencji wpływającej do Urzędu,
– prowadzenie spraw związanych z potwierdzaniem profilu zaufanego w Urzędzie.
Pokój nr 112, tel. 14 683 81 00
Sprawy:
– centrala telefoniczna Urzędu Miejskiego w Dębicy,
– kancelaria korespondencji wysyłanej.
Urząd Stanu Cywilnego
Kierownik: Bernadetta Rusin
Pokój nr 6, tel. 14 683 82 61
e-mail: bernadetta.rusin@umdebica.pl
Zastępca Kierownika: Patrycja Krupka
Pokój nr 7, tel. 14 683 82 62
e-mail: patrycja.krupka@umdebica.pl
Sprawy:
–transkrypcja do polskich ksiąg stanu cywilnego aktów: urodzeń, małżeństw, zgonów,
– uzupełnienie, sprostowanie i odtwarzanie aktów stanu cywilnego,
– wydawanie decyzji w sprawach zmiany imion i nazwisk,
– uznawanie orzeczeń o rozwodzie, separacji.
Pokój nr 8, tel. 14 683 82 63, 14 683 82 64
Sprawy:
– wydawanie odpisów z ksiąg stanu cywilnego,
– rejestracja urodzeń, rejestracja małżeństw, rejestracja zgonów,
– wydawanie zaświadczeń do ślubu konkordatowego,
– przyjmowanie zapewnień do ślubu cywilnego,-przyjmowanie oświadczeń o uznaniu ojcostwa składane przed Kierownikiem USC,
– wydawanie zaświadczeń o zdolności prawnej do zawarcia małżeństwa za granicą,
– wydawanie zaświadczeń o stanie cywilnym,
– przyjmowanie zgłoszeń w sprawie Jubileuszu 50-lecia pożycia małżeńskiego.
Straż Miejska
Komendant: Sylwester Bieszczad
Pokój nr 4, tel. 14 683 82 60
Telefon alarmowy: 986
e-mail: sylwester.bieszczad@umdebica.pl, strazmiejska@umdebica.pl (całodobowy dyżurny Straży Miejskiej)
Dyżurny Straży Miejskiej
tel. 14 683 82 59
Sprawy:
– organizacja służby oraz nadzór nad pełnieniem służby przez patrole na terenie miasta,
– wyznaczanie zadań w zakresie ochrony spokoju i porządku publicznego,
– kontrola ruchu drogowego, ochrona czystości i środowiska,
– ostrzeganie, zabezpieczanie, informowanie mieszkańców miasta o zagrożeniach, przyjmowanie interesantów.
Pokój nr 3, tel. 14 683 82 90
Sprawy:
– czynności wyjaśniające w sprawach o wykroczenia,
– przygotowanie dokumentacji wymaganej do sporządzenia wniosków do sądu,
– prowadzenie rozliczeń, sprawozdań, prace biurowe.
Pokój nr 1, tel. 14 683 82 59
Telefon alarmowy 986
Sprawy:
– ochrona fizyczna Urzędu Miejskiego w Dębicy,
– przyjmowanie zgłoszeń telefonicznych i osobistych z zakresu działania Straży Miejskiej w Dębicy,
– dysponowanie patrolami na terenie miasta,
– reagowanie na alarmy.
Wydział Budżetu i Finansów
Naczelnik: Lidia Łysoń
Pokój nr 127, tel. 14 683 81 16
e-mail: lidia.lyson@umdebica.pl
Zastępca Naczelnika Wydziału: Iwona Maliborska
Pokój nr 122, tel. 14 683 81 22,
e-mail: iwona.maliborska@umdebica.pl
Sprawy:
– dochody i wydatki Urzędu,
– księgowość,
– rozliczanie podatku VAT,
– opłata skarbowa,
– dzierżawa – księgowość i egzekucja,
– Fundusz Socjalny,
– ewidencja środków trwałych.
Pokój nr 119, tel. 14 683 81 18
Sprawy:
– kasa- regulowanie zobowiązań i należności Urzędu.
Pokój nr 120, tel. 14 683 81 20
Sprawy:
– prowadzenie ksiąg rachunkowych organu,
– podział wyciągu bankowego,
– odprowadzenie dochodów budżetowych do PUW,
– sporządzenie budżetu na dany rok,
– zmiany budżetu w trakcie roku,
– przygotowanie pod względem finansowym materiałów dot. zaciągania kredytów, pożyczek, emisji obligacji.
Wydział Podatków i Opłat
Naczelnik: Marzena Serafin
Pokój nr 115, tel. 14 683 81 15
e-mail: marzena.serafin@umdebica.pl
Zastępca Naczelnika Wydziału: Wioletta Małozięć
Pokój nr 117 tel. 14 683 81 17
e-mail: wioletta.maloziec@umdebica.pl
Sprawy:
– wymiar podatku od nieruchomości,
– rolnego i leśnego osób fizycznych,
– zaświadczenia o stanie majątkowym,
– zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej.
Pokój nr 130, tel. 14 68 38 130
Sprawy:
– podatek od środków transportowych osób fizycznych – wymiar,
– księgowość i egzekucja,
– opłata od posiadania psów – wymiar,
– księgowość i egzekucja,
– opłaty za brak karty parkingowej – księgowość i egzekucja,
– mandaty – księgowość i egzekucja,
– podatek od nieruchomości,
– podatek rolny i leśny, osób prawnych – wymiar i egzekucja.
Pokój nr 129, tel. 14 683 81 29
Sprawy:
– księgowość i egzekucja – podatek od nieruchomości, rolny, leśny osób fizycznych.
Pokój nr 128, tel. 14 683 81 28
Sprawy:
– podatek od środków transportowych osób prawnych – księgowość i egzekucja,
– podatek od nieruchomości, rolny, leśny osób prawnych – księgowość,
– użytkowanie wieczyste – księgowość i egzekucja,zaświadczenia w sprawach podatkowych – osób prawnych,
– opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi – księgowość i egzekucja.
Pokój nr 55, tel. 14 683 82 74
Sprawy:
– kasa – przyjmowanie wpłat podatków i opłat stanowiących dochody budżetu.
Wydział Rozwoju Miasta
Naczelnik: Andrzej Bukowski
Pokój nr 146, tel. 14 683 81 46
e-mail: andrzej.bukowski@umdebica.pl
Pokój nr 150, tel. 14 683 81 50
Sprawy:
– przygotowywanie niezbędnych planów,
– analiz, ocen i informacji dotyczących rozwoju społeczno-gospodarczego miasta,
– współpraca z organizacjami i innymi instytucjami w zakresie aktywizacji rozwoju gospodarczego, w tym realizacja zadań wynikających z przyjętych przez Radę Miejską planów społeczno-gospodarczych,
– prowadzenie banku informacji gospodarczych o możliwościach i warunkach inwestowania na terenie miasta,
– przygotowywanie wniosków do uzyskania środków z funduszy Unii Europejskiej, ze szczególnym uwzględnieniem rozwoju regionalnego i społecznego,
– informowanie Burmistrza Miasta, Zastępców Burmistrza Miasta, Sekretarza Miasta, Skarbnika Miasta, komórek organizacyjnych Urzędu i jednostek organizacyjnych Gminy Miasta Dębica o istniejących programach, źródłach i procedurach pozyskiwania środków pozabudżetowych z funduszy krajowych, zagranicznych i Unii Europejskiej,
– współpraca z komórkami organizacyjnymi Urzędu i jednostkami organizacyjnymi Gminy Miasta Dębica oraz Skarbnikiem Miasta, między innymi w zakresie:
* znajomości europejskich i krajowych uregulowań prawnych dotyczących zasad udzielania wsparcia finansowego dla działań inwestycyjnych, w tym z zakresu infrastruktury, oświaty, kultury, sportu, opieki społecznej, zdrowia itp.,
* koordynowania, a także praktycznego opracowywania wniosków i innych dokumentów niezbędnych do pozyskiwania dodatkowych środków finansowych, np.: opracowywanie studiów wykonalności, biznes planów, ocen oddziaływania na środowisko, prognozowania przedsięwzięć inwestycyjnych jednostek organizacyjnych Gminy Miasta Dębica, w aspekcie możliwości pozyskiwania dodatkowych środków na ich realizację, w tym w szczególności z funduszy Unii Europejskiej,
* współpracy przy opracowywaniu wieloletnich planów inwestycyjnych, określania maksymalnego udziału własnego przy finansowaniu projektów z funduszy pozabudżetowych, w tym z funduszy Unii Europejskiej,
* analizy ekonomicznej przedsięwzięć inwestycyjnych realizowanych przez jednostki organizacyjne Gminy Miasta Dębica z udziałem środków pozabudżetowych,
* koordynowania mechanizmów wsparcia dla jednostek organizacyjnych Gminy Miasta Dębica w procesie wdrażania funduszy strukturalnych.
Wydział Spraw Obywatelskich
Naczelnik Wydziału: Małgorzata Różańska
Pokój nr 11, tel. 14 683 82 66,
e-mail: malgorzata.rozanska@umdebica.pl
Zastępca Naczelnika Wydziału: Justyna Reguła
Pokój: 24, tel. 14 683 82 75
e-mail: justyna.regula@umdebica.pl
Sprawy:
– prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach o wymeldowani i zameldowanie,
– repatriacja oraz mniejszości narodowe i etniczne,
– prowadzenie rejestru gminnych instytucji kultury.
-prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem Dębickiej Karty Mieszkańca
Pokój nr 12, tel. 14 683 82 67
Sprawy:
– rejestracja i kwalifikacja wojskowa,
– nakładanie świadczeń na rzecz obrony kraju,
– stypendia artystyczne i sportowe,
– pełnienie funkcji pełnomocnika do spraw wyborów.
Pokój nr 14, tel. 14 683 82 69
Sprawy:
– współpraca z organizacjami pozarządowymi,
– profilaktyka i rozwiązywanie problemów alkoholowych przeciwdziałanie narkomanii,
– realizacja programów zdrowotnych.
Pokój nr 25, tel. 14 683 82 26
Sprawy:
– dokonywanie czynności meldunkowych,
– prowadzenie rejestru mieszkańców i rejestru zamieszkania cudzoziemców,
– udostępnianie danych osobowych z w/w rejestrów,
– prowadzenie stałego rejestru wyborców.
Pokój nr 31, tel. 14 683 82 77
Sprawy:
– wydawanie dowodów osobistych,
– udostępnianie danych z rejestru dowodów osobistych,
– przyjmowanie zgłoszeń o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego.
Pokój nr 24, tel. 14 683 82 75
Sprawy:
– wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.
Biuro Zamówień Publicznych
Kierownik: Mateusz Krajewski
Pokój nr 229, tel. 14 683 82 29
e-mail: przetargi@umdebica.pl
Sprawy:
– sporządzanie na podstawie propozycji poszczególnych komórek organizacyjnych planu zamówień publicznych,
– sporządzanie sprawozdań z udzielonych zamówień publicznych,
– prowadzenie rejestrów postępowań o udzielenie zamówienia publicznego i rejestru umów zawartych w wyniku zamówień publicznych,
– przygotowanie i przeprowadzanie postępowań o udzielenie zamówień publicznych,
– przygotowanie wyjaśnień w zakresie postępowań o udzielenie zamówień publicznych, przygotowanie wystąpień, składanie wyjaśnień i reprezentowanie Gminy Miasta Dębica w postępowaniach prowadzonych przez Urząd Zamówień Publicznych,
– reprezentowanie Gminy Miasta Dębica jako strony w postępowaniach odwoławczych w Krajowej Izbie Odwoławczej.
Biuro Współpracy z Przedsiębiorcami
Kierownik: Jolanta Paździor
Pokój nr 212, tel.: 14 683 82 12
e-mail: jolanta.pazdzior@umdebica.pl
Pokój nr 211 tel. 14 683 82 11
Sprawy:
– Obsługa Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej ( CEIDG):
• wydawanie i przyjmowanie wypełnionych wniosków zgłoszeniowych CEIDG-1 o wpis do Centralnej Ewidencji, rozszerzenie, zawieszenie i wykreślenie z ewidencji zarówno od przedsiębiorców działających na terenie Polski, jak i obywateli z innych krajów,
• ścisła współpraca z Przedsiębiorcą w zakresie dokonywania aktualizacji danych nieobjętych wpisem na wniosku CEIDG-1 od w/w przedsiębiorców, tj: uzyskanie, zmianę albo skreślenie wpisu w rejestrze REGON; zgłoszenie identyfikacyjne albo aktualizacyjne do Naczelnika Urzędu Skarbowego (NIP); oświadczenia o wyborze formy opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych; zgłoszenie albo zmiana zgłoszenia płatnika składek do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych; oświadczenie o kontynuowaniu ubezpieczenia społecznego rolników (KRUS),
• rejestracja przedsiębiorców dla celów VAT – zgłoszenie druku VAT-R za pośrednictwem CEIDG,
• wydawanie zaświadczeń o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej uprzednio prowadzonej przez Burmistrza Miasta Dębicy, tj. do dnia 01 grudnia 2011r., czyli do dnia przekazania danych z ewidencji gminnej do CEIDG,
• współpraca z ponad gimnazjalnymi placówkami oświatowymi, dotycząca prowadzenia praktycznych szkoleń z zakresu przedsiębiorczości,
• współpraca z Urzędem Marszałkowskim w Rzeszowie przy organizowaniu szkoleń dotyczących uruchamiania środków pomocowych z Unii Europejskiej dla mikro i małych przedsiębiorstw,
• pozostałe zadania wynikające z ustawy z dnia 6 marca 2018r. o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy,
– Dofinansowanie kosztów kształcenia młodocianych pracowników z tytułu ukończenia nauki zawodu/przyuczenia do wykonywania określonej pracy:
• przyjmowanie, weryfikacja i obsługa wniosków w sprawie dofinansowania kosztów kształcenia młodocianych pracowników, z tytułu ukończenia nauki zawodu/przyuczenia do wykonywania określonej pracy,
• wydawanie decyzji w sprawie dofinansowania kosztów kształcenia młodocianych pracowników,
• przygotowywanie wniosków do Podkarpackiego Kuratorium Oświaty o przekazanie środków Funduszu Pracy na dofinansowanie pracodawcom kosztów przygotowania zawodowego młodocianych pracowników,
• rozliczanie zwrotów kosztów nauki zawodu i przyuczenia zawodowego młodocianych pracowników,
• wydawanie zaświadczeń o pomocy de minimis, dla kwalifikujących się pracodawców, składających wnioski o dofinansowania kosztów kształcenia młodocianych pracowników,
• prowadzenie ewidencji zgłoszeń zawieranych na terenie miasta umów pracodawców z młodocianymi pracownikami, w celu przygotowanie zawodowego pracowników młodocianych oraz prognozowanie kwot dofinansowania na kolejny rok.
– prowadzenie targowisk miejskich, tj.:
• zarządzanie, prowadzenie w imieniu Burmistrza Miasta Dębicy Targowisk Miejskich, zlokalizowanych na terenie Miasta Dębicy,
• ustalanie regulaminu Targowisk Miejskich,
• ustalanie stawek opłat: targowej i rezerwacyjnej oraz zasad i sposobu ich poboru,
• obsługa procesu rezerwacji miejsc handlowych na Targowiskach Miejskich Dębicy,
• przyjmowanie i weryfikacja wniosków rezerwacyjnych miejsc handlowych na Targowiskach Miejskich,
• przygotowywanie i zawieranie umów rezerwacyjnych z handlującymi na Targowiskach Miejskich,
• zaangażowanie wydatków budżetowych Targowisk Miejskich.
Pokój nr 212, tel. 14 683 82 12
Sprawy:
– Organizacja wydarzeń, pn. Jarmarki Twórczości Ludowej, Rzemiosła i Rękodzieła oraz Dembicka Giełda Staroci:
• ustalanie warunków i zasad organizacji Jarmarków Twórczości Ludowej, Rzemiosła i Rękodzieła oraz Dembickiej Giełdy Staroci i Jarmarków świątecznych,
• przygotowanie „ Regulaminu dla Wystawców” i Karty Zgłoszenia dot. Jarmarków świątecznych,
• przyjmowanie i weryfikacja zgłoszeń do udziału w Jarmarkach ,
• prowadzenie ewidencji Wystawców,
• koordynacja i nadzór nad realizacją działań związanych z organizacją Jarmarków,
• przyjmowanie, weryfikacja i wydawanie zezwolenia/zgody Organizatora imprezy na sprzedaż napojów alkoholowych podczas Jarmarków świątecznych,
• nadzór nad funkcjonowaniem Jarmarków Twórczości Ludowej, Rzemiosła i Rękodzieła oraz Dembickiej Giełdy Staroci i Jarmarków świątecznych.Prowadzenie ewidencji miejsc noclegowych:
• przyjmowanie i weryfikacja zgłoszeń do ewidencji obiektów świadczących usługi hotelarskie, niebędących obiektami hotelarskimi oraz pól biwakowych na terenie Gminy Miasta Dębica,
• przyjmowanie i weryfikacja deklaracji dotyczącej spełniania minimalnych wymagań, co do wyposażenia dla obiektów świadczących usługi hotelarskie, niebędących obiektami hotelarskimi oraz pól biwakowych na terenie Gminy Dębica,
• przyjmowanie i weryfikacja zawiadomień o zakończeniu świadczenia usług hotelarskich/ o zmianie rodzaju obiektu hotelarskiego,
• przyjmowanie i weryfikacja zgłoszeń do ewidencji obiektów świadczących usługi hotelarskie, niebędących obiektami hotelarskimi oraz pól biwakowych na terenie Gminy Miasta Dębica,
• zakładanie kart ewidencyjnych obiektów,
• prowadzenie wykazu kart ewidencyjnych, oddzielnie dla każdego rodzaju obiektów hotelarskich oraz innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie,
• wydawanie zaświadczeń potwierdzających wpis zgłoszonego obiektu do Ewidencji obiektów świadczących usługi hotelarskie niebędących obiektami hotelarskimi oraz pól biwakowych na terenie Gminy Miasta Dębica,
• przyjmowanie informacji o zmianie działalności sezonowej na stałą lub stałej na sezonową,
• przyjmowanie informacji o zmianie liczby miejsc noclegowych,
• kontrola obiektów hotelarskich, w zakresie przestrzegania wymagań określonych w art. 35 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. o Usługach hotelarskich , w stosunku do wszystkich obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie.
– Obsługa Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej ( CEIDG):
• wydawanie i przyjmowanie wypełnionych wniosków zgłoszeniowych CEIDG-1 o wpis do Centralnej Ewidencji, rozszerzenie, zawieszenie i wykreślenie z ewidencji zarówno od przedsiębiorców działających na terenie Polski, jak i obywateli z innych krajów.
– Prowadzenie spraw z zakresu budżetu wydziału:
• sprawozdawczość okresowa,
• projektowanie budżetu wydziału.
Wydział Gospodarki Komunalnej
Naczelnik: Jarosław Buch
Pokój nr 17, tel. 14 683 82 72
e-mail: jaroslaw.buch@umdebica.pl
Zastępca Naczelnika: Marek Lorek
Pokój nr 18, tel. 14 683 82 73
e-mail: marek.lorek@umdebica.pl
Sprawy:
– prowadzenie projektów planów finansowych w zakresie działania Wydziału,
– prowadzenie całości spraw związanych z dzierżawą i użyczaniem gruntów mienia komunalnego oraz wykonywaniem prawa pierwokupu,
– nadzór nad prowadzeniem postępowań administracyjnych w zakresie wydawania decyzji w sprawach podziałów i rozgraniczeń nieruchomości.
Pokój nr 13, tel. 14 683 82 68
Sprawy:
– prowadzenie spraw związanych z podziałami nieruchomości,
– sporządzanie decyzji w sprawach dotyczących rozgraniczeń nieruchomości,– sporządzanie umów dotyczących umieszczania sieci i przyłączy w gruntach mienia komunalnego,
– przyjmowanie i analiza wniosków o wynajęcie lokali mieszkalnych,
– sporządzanie sprawozdań w sprawach mieszkaniowych,
– prowadzenie aktualizacji wniosków o wynajęcie lokali mieszkalnych,
– współpraca z zarządcą mieszkaniowego zasobu Gminy Miasta Dębica,
Pokój nr 15, tel. 14 683 82 70
Sprawy:
– prowadzenie całości spraw związanych z dzierżawą nieruchomości, przetargi na dzierżawę nieruchomości,
– prowadzenie obsługi ewidencji finansowej – f-vat z tytułu: dzierżawy, wejścia w teren, sprzedaży nieruchomości, opłat przekształceniowych,
– regulowanie stanu prawnego nieruchomości będących w użytkowaniu wieczystym osób fizycznych i prawnych,
– prowadzenie spraw związanych z przekształcaniem prawa użytkowania wieczystego w prawo własności osób fizycznych,
– aktualizacja opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego, udział w rozprawach administracyjnych,
– prowadzenie spraw z zakresu budżetu wydziału, zaangażowanie wydatków, sprawozdawczość okresowa, projektowanie budżetu wydziału.
Pokój nr 17, tel. 14 683 82 72
Sprawy:
– gospodarowanie nieruchomościami gminnymi – nabywanie, zamiana, przejmowanie nieruchomości,
– regulowanie stanów prawnych nieruchomości,
– prowadzenie ewidencji nieruchomości gminnych,
– ewidencja miejscowości, ulic, adresów, nazewnictwo ulic i placów, numeracja porządkowa nieruchomości,
– sporządzanie umów dotyczących umieszczania sieci i przyłączy w gruntach mienia komunalnego i naliczanie opłat z tego tytułu.
Pokój nr 18, tel. 14 683 82 73
Sprawy:
– prowadzenie spraw związanych ze sprzedażą lokali mieszkalnych,
– uzgadnianie i regulowanie udziałów w nieruchomościach wspólnych,
– przekazywanie nieruchomości w trwały zarząd,
– kompletowanie opinii i dokumentów dotyczących zbywania działek na poprawę zagospodarowania działek przyległych,
– organizowanie i przeprowadzanie przetargów na zbywanie nieruchomości,
– przygotowywanie dokumentów do umów notarialnych,
– ustanawianie ograniczonych praw rzeczowych – służebności gruntowe.
Wydział Infrastruktury Miejskiej i Dróg
Naczelnik Wydziału: Robert Sieradzki
Pokój nr 236, tel. 14 68 38 236
e-mail: robert.sieradzki@umdebica.pl
Zastępca Naczelnika Wydziału: Marek Kurzawa
Pokój nr 208, tel. 14 68 38 208
e-mail: marek.kurzawa@umdebica.pl
Sprawy:
– prowadzenie spraw związanych z remontami, przebudową i budową dróg, chodników i parkingów oraz infrastruktury technicznej o charakterze liniowym (np. kanalizacja deszczowa, oświetlenie uliczne),
– uzyskiwanie pozwoleń budowlanych i realizacja zgłoszeń w zakresie dróg,
– wykonywanie lub zlecanie dokumentacji technicznej w zakresie remontów i budowy dróg, chodników i parkingów,
– prowadzenie spraw terenowo-prawnych związanych z uzyskaniem zgody na wejście w teren oraz wykup nieruchomości w celu realizacji prowadzonych inwestycji,
– zlecenie opracowania operatorów geodezyjnych i szacunkowych,- zlecenie opracowania ocen oddziaływania na środowisko i ocen rozwiązań projektowych w zakresie inwestycji uciążliwych dla środowiska i ludzi oraz mogących pogorszyć stan środowiska,
– w zakresie realizowanych zadań powoływanie komisji odbiorowych i dokonywanie odbiorów robót,
– prowadzenie rozliczeń rzeczowo-finansowych prowadzonych zadań przy współudziale Wydziału Budżetu i Finansów,
– powoływanie komisji przeglądów gwarancyjnych, dokonywanie tych przeglądów i występowanie do Wydziału Budżetu i Finansów o zwrot środków finansowych zatrzymanych na poczet należytego wykonywania umowy,
– opracowywanie informacji i sprawozdań z realizowanych zadań dla potrzeb własnych i innych zainteresowanych,
– współuczestniczenie i opracowywanie wniosków o dofinansowanie inwestycji w zakresie infrastruktury technicznej oraz budowy obiektów wpływających na ochronę środowiska i innych inwestycji w zakresie dotyczącym budżetu miasta.
– realizacja zadań w zakresie inżynierii ruchu drogowego,
– ustalenie poprawności zagospodarowania pasa drogowego,
– koordynowanie robót i odbiory robót zanikających w zakresie robót drogowych,
– wprowadzenie ograniczeń lub zamykanie dróg i drogowych obiektów inżynierskich dla ruchu oraz wyznaczenie objazdów drogami różnej kategorii, gdy występuje bezpośrednie zagrożenie bezpieczeństwa osób i mienia,
– prowadzenie ewidencji dróg, obiektów mostowych, przepustów oraz udostępnianie na żądanie uprawnionych organów samorządowych informacji o drogach publicznych,
– przeprowadzenie okresowych kontroli stanu dróg i typowanie robót w zakresie utrzymania dróg,
– prowadzenie spraw związanych z budową, przebudową i utrzymaniem zjazdów indywidualnych i publicznych,
– nadzorowanie prac prowadzonych przez wykonawców w pasach drogowych,
– opiniowanie warunków zabudowy i zamiarów inwestycyjnych w zakresie ustawy o drogach publicznych,
– prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawie zajęcia pasa drogowego,
– wydawanie uzgodnień w zakresie odprowadzania wód deszczowych,
– wydawanie oświadczeń o skomunikowaniu działek z drogą publiczną,
– utrzymanie czystości na terenie miasta Dębica,
– utrzymanie i konserwacja oświetlenia ulicznego,
– nadzór nad dekoracją miasta w czasie świąt okolicznościowych,
– nadzór nad prowadzeniem akcji zimowej na ulicach i chodnikach położonych na terenie miasta Dębica,
– obsługa stref płatnego parkowania,
– prowadzenie spraw związanych z wypadkami drogowymi na terenie miasta (odszkodowania),
– nadzór nad bieżącym utrzymaniem zieleni miejskiej ( z wyłączeniem wycinki drzew),
– nadzór nad placami zabaw na terenie miasta Dębica,
– wydawanie opinii w sprawie wejścia w teren, dzierżawy oraz kupna działek będących własnością Gminy Miasta Dębica,
– sprawowanie opieki nad grobami i cmentarzami wojennymi, zarządzanie cmentarzami komunalnymi oraz opieka nad pomnikami męczeństwa,
– prowadzenie rejestru pozwoleń wodno-prawnych,
– nadzór nad bieżącym utrzymaniem urządzeń gospodarki wodnej,
– opracowywanie planów wieloletnich i rocznych w zakresie miejskich inwestycji drogowych,
Pokój nr 208, tel. 14 68 38 208
Sprawy:
– wydawanie decyzji na udostępnienie terenu pasa drogowego oraz zajęcia pasa drogowego,
– naliczanie należności za zajęcie pasa drogowego,
– utrzymanie czystości na terenie miasta Dębica,
– nadzór nad dekoracją miasta w czasie świąt okolicznościowych,
– nadzór nad placami zabaw,
– nadzór nad prowadzeniem akcji zimowej na ulicach i chodnikach położonych na terenie miasta Dębica,
– wydawanie uzgodnień w zakresie odprowadzania wód deszczowych,
– wydawanie oświadczeń o skomunikowaniu działek z drogą publiczną,
– opiniowanie zamiarów inwestycyjnych w zakresie ustawy o drogach publicznych,
– utrzymanie zieleni miejskiej,
– opinie wniosków Wydziału GK w sprawie sprzedaży i dzierżawy działek,
– prowadzenie spraw związanych z budową, przebudową i utrzymaniem zjazdów indywidualnych i publicznych,
– sprawowanie opieki nad grobami i cmentarzami wojennymi, zarządzanie cmentarzami komunalnymi oraz opieka nad pomnikami męczeństwa,
– nadzór nad bieżącym utrzymaniem urządzeń gospodarki wodnej.
Pokój nr 228, tel. 14 68 38 228
Sprawy:
– uzyskiwanie pozwoleń budowlanych i realizacja zgłoszeń,
– realizacja zadań w zakresie inżynierii ruchu,
– sprawdzenie oraz wykonywanie dokumentacji technicznej w zakresie remontów i budowy dróg,
– kontrolowanie i typowanie robót w zakresie utrzymania dróg.
– ustalenie poprawności zagospodarowania pasa drogowego,
– wprowadzenie ograniczeń lub zamykanie dróg i drogowych obiektów inżynierskich dla ruchu oraz wyznaczanie objazdów drogami różnej kategorii, gdy występuje bezpośrednie zagrożenie bezpieczeństwa osób i mienia,
– koordynowanie robót i odbiory robót zanikających w zakresie robót drogowych,
– kontrolowanie i typowanie robót w zakresie utrzymania dróg,
– opracowywanie dokumentacji technicznej w zakresie remontów i budowy dróg,
– wydawanie zezwoleń na przejazd pojazdów ponadtonażowych,
– utrzymanie oznakowania na terenie miasta,
– sprawowanie opieki nad grobami i cmentarzami wojennymi, zarządzanie cmentarzami komunalnymi oraz opieka nad pomnikami męczeństwa,
– uzyskiwanie pozwoleń na usuniecie drzew rosnących w pasach drogowych,
– stosowanie sankcji karnych i kierowanie wniosków o ukaranie osób dopuszczających się niszczenia drzew lub krzewów, stosownie do obowiązujących przepisów,
– nadzór nad bieżącym utrzymaniem urządzeń gospodarki wodnej.
Pokój nr 205, tel. 14 68 38 205
Sprawy:
– dozór techniczny nad prawidłowym funkcjonowaniem parkomatów umieszczonych w strefie płatnego parkowania,
– wystawianie opłat podwyższonych za brak opłaty postojowej w strefie płatnego parkowania,
– weryfikacja wnoszonych opłat postojowych w strefie płatnego parkowania,
– rozpatrywanie skarg i wniosków z w/w zadań,
– nadzór techniczny nad parkomatami w strefie płatnego parkowania.
Pokój nr 231, tel. 14 68 38 231
Sprawy:
– przygotowanie zadań inwestycyjnych do realizacji,
– opiniowanie wniosków dotyczących sprzedaży, dzierżawy, podziałów nieruchomości gminnych,
– prowadzenie spraw terenowo-prawnych związanych z uzyskaniem zgody na wejście w teren oraz wykup nieruchomości w celu realizacji inwestycji,
– odszkodowania za nieruchomości zajęte pod realizowane inwestycje,
– zlecanie opracowywania operatów geodezyjnych i szacunkowych,
– przeglądy gwarancyjne,
– przygotowanie zadań inwestycyjnych do realizacji,
– realizacja inwestycji.
Pokój nr 231 tel. 14 68 38 231
Sprawy:
– nadzór inwestorski w zakresie robót budowlanych, sanitarnych, elektrycznych,
– oświetlenie uliczne.
Wydział Inwestycji
Naczelnik Wydziału: Urszula Rodzoń
Pokój nr 209, tel. 14 68 38 209
e-mail: urszula.rodzon@umdebica.pl
Sprawy:
– prowadzenie spraw związanych z przygotowaniem i realizacją remontów i inwestycji miejskich, z wyłączeniem remontów i inwestycji drogowych realizowanych przez Wydział Infrastruktury Miejskiej i Dróg,
– uzyskiwanie pozwoleń budowlanych i realizacja zgłoszeń w zakresie prowadzonych zadań,
– wykonywanie lub zlecanie dokumentacji technicznej w zakresie prowadzonych remontów i inwestycji ,
– prowadzenie spraw terenowo-prawnych związanych z uzyskaniem zgody na wejście w teren oraz wykup nieruchomości w celu realizacji prowadzonych inwestycji,
– zlecenie opracowania operatorów geodezyjnych i szacunkowych,
– zlecenie opracowania ocen oddziaływania na środowisko i ocen rozwiązań projektowych w zakresie inwestycji uciążliwych dla środowiska i ludzi oraz mogących pogorszyć stan środowiska,
– w zakresie realizowanych zadań powoływanie komisji odbiorowych i dokonywanie odbiorów robót,
– prowadzenie rozliczeń rzeczowo-finansowych prowadzonych zadań przy współudziale Wydziału Budżetu i Finansów,
– powoływanie komisji przeglądów gwarancyjnych, dokonywanie tych przeglądów i występowanie do Wydziału Budżetu i Finansów o zwrot środków finansowych zatrzymanych na poczet należytego wykonywania umowy,
– opracowywanie informacji i sprawozdań z realizowanych zadań dla potrzeb własnych i innych zainteresowanych,
– współuczestniczenie i opracowywanie wniosków o dofinansowanie inwestycji w zakresie infrastruktury technicznej oraz budowy obiektów wpływających na ochronę środowiska i innych inwestycji w zakresie dotyczącym budżetu miasta.
Biuro Organizatora Transportu Zbiorowego
Kierownik: Agnieszka Solecka
Pokój nr 203, tel. 14 683 82 03
e-mail: agnieszka.solecka@umdebica.pl
– organizowanie publicznego transportu zbiorowego,
– badanie i analiza potrzeb przewozowych,
– wnioskowanie do Wójta, Burmistrza Miasta o zbudowanie, przebudowanie lub wyremontowanie przystanku, wiaty przystankowej lub dworca,
– określenie standardów, warunków i zasad korzystania z przystanków i dworców, których właścicielem lub zarządzającym jest gmina,
– ustalanie stawki opłat za korzystanie z przystanków i dworców, których właścicielem lub zarządzającym jest gmina,
– przygotowanie postępowań i zawieranie umów z przewoźnikami i operatorami na korzystanie z przystanków,
– ustalanie opłat za przewóz mający charakter urzędowy oraz innych opłat wynikających z przepisów prawa przewozowego obowiązujących na terenie gmin współpracujących w ramach porozumienia transportowego,
– ustalanie sposobu dystrybucji biletów,
– wydawanie operatorom zaświadczeń potwierdzających posiadanie przez nich uprawnień do wykonywania publicznego transportu zbiorowego na danej linii, liniach lub sieci komunikacyjnej,
– zarządzanie publicznym transportem zbiorowym,
– prowadzenie ewidencji i wydawanie zezwoleń na wykonywanie krajowego zarobkowego przewozu osób samochodami na terenie miasta, to jest taxi osobowe.
Audytor Wewnętrzny
Pokój nr 205 tel. 14 683 82 05
Sprawy:
– w porozumieniu z Burmistrzem Miasta, przygotowanie na podstawie przeprowadzonej analizy ryzyka, rocznych planów audytu wewnętrznego,
– wspieranie Burmistrza Miasta w realizacji celów i zadań Urzędu poprzez dokonywanie niezależnej i
obiektywnej oceny systemu zarządzania w Urzędzie w zakresie jego adekwatności, skuteczności i efektywności,
– w ramach stwierdzonych nieprawidłowości wydawanie rekomendacji będących propozycjami zaleceń usprawniających działalność Urzędu,
– na wniosek lub za zgodą Burmistrza Miasta wykonywanie czynności doradczych, w tym przedkładanie opinii i składanie wniosków, mających na celu usprawnienie działalności Urzędu,
– wykonywanie czynności sprawdzających mających na celu ocenę działań podjętych w celu realizacji rekomendacji,
– opracowywanie rocznych sprawozdań z realizacji planu audytu,
– gromadzenie kopii protokołów wraz z podjętymi uchwałami Zgromadzeń Wspólników, Rad Nadzorczych i
Zarządów spółek miejskich oraz prowadzenie ich rejestrów,
– przyjmowanie i analizowanie informacji o wynikach ekonomiczno-finansowych spółek,
– przyjmowanie rocznych sprawozdań finansowych spółek, celem ich zatwierdzenia przez Zgromadzenie Wspólników,
– przekazywanie kompletu dokumentów będących przedmiotem Zgromadzenia Wspólników Burmistrzowi
Miasta lub właściwej osobie reprezentującej Gminę Miasto Dębica w sytuacji, gdy Burmistrz Miasta nie może uczestniczyć w zgromadzeniu osobiście (najpóźniej jeden dzień przed planowanym terminem posiedzenia),
– prowadzenie spraw dot. powołania i odwołania członków rad nadzorczych,
– przygotowywanie oraz przedkładanie Burmistrzowi Miasta rocznej informacji w zakresie sprawowania nadzoru właścicielskiego nad spółkami.
Wydział Promocji
Naczelnik Wydziału: Natalia Chodór
e-mail: natalia.chodor@umdebica.pl
Pokój nr 39a, tel.14 68 38 233
Pokój nr 39, tel. 14 68 38 239
Sprawy:
– planowanie działalności promocyjno-informacyjnej miasta Dębicy,
– analiza publikacji zamieszczanych w środkach masowego przekazu,
– przygotowywanie koncepcji dotyczących promocji miasta za pośrednictwem działalności wystawienniczej, wydawniczej i innej oraz ich realizacja,
– przygotowywanie informacji i materiałów prasowych,
– współdziałanie z przedstawicielami środków masowego przekazu i informowanie ich o działalności władz miasta,
– medialna obsługa lokalnych uroczystości kulturalnych, sportowych, patriotycznych, społecznych, etc. z udziałem Burmistrza Miasta Dębicy,
– bieżące prowadzenie aktualności strony internetowej miasta Dębicy,
– obsługa profilu Facebooka Urzędu Miejskiego w Dębicy,
– wprowadzanie filmów promocyjnych na stronę www.debica.pl, www.facebook.com, kanał YouTube,
– obsługa systemu Newslettera Urzędu Miejskiego w Dębicy – przygotowywanie treści i wysyłanie do użytkowników systemu,
– współpraca z organizacjami i innymi instytucjami w zakresie promocji miasta,
– organizacja, współorganizowanie i koordynacja wydarzeń sportowych, kulturalnych i patriotycznych w mieście,
– organizacja, koordynacja i nadzór nad realizacją działań związanych z organizacją rocznic, imprez pod patronatem Burmistrza oraz ważnych spotkań z udziałem władz miasta,
– opracowywanie kalendarium wydarzeń kulturalnych, patriotycznych i sportowych w mieście,
– przygotowywanie oficjalnych spotkań, uroczystości państwowych i lokalnych, obsługa delegacji zagranicznych,
– współpraca z instytucjami, samorządami, jednostkami miejskimi i organizacjami pozarządowymi z zakresu kultury, sportu gospodarki, itd.,
– organizowanie przebiegu wizyt krajowych i zagranicznych,
– organizacja oraz udział w imprezach promocyjnych, takich jak: wystawy, targi, konferencje prasowe, spotkania branżowe,
– prowadzenie spraw związanych z realizacją współpracy międzynarodowej miasta, w tym współpracy transgranicznej i spraw związanych z integracją europejską,
– realizacja umów z miastami i rejonami partnerskimi oraz nawiązywanie nowych kontaktów krajowych i zagranicznych,
– obsługa kontaktów zagranicznych miasta w zakresie tłumaczeń językowych,
– nadzór nad opracowywaniem informacji o miastach partnerskich na stronę internetową miasta, informatorów, folderów, ulotek,
– prowadzenie spraw związanych z programami Dębicka Karta Dużej Rodziny i Dębicka Karta Seniora oraz ich promocja,
– przyjmowanie wniosków i realizacja procedury przyznawania dorocznych nagród Burmistrza Miasta Dębicy – Żagli Kultury za osiągnięcia w dziedzinie twórczości artystycznej, upowszechniania i ochrony kultury,
– przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków o patronat honorowy Burmistrza Miasta,
– promocja Budżetu Obywatelskiego,
– planowanie działalności informacyjnej Urzędu Miasta,
– przygotowywanie informacji prasowych oraz przekazywanie materiałów o Dębicy do serwisów internetowych /wydawnictw,
– obsługa systemu komunikacji mobilnej z mieszkańcami Dębicy.
Samodzielne Stanowisko ds. Kontroli
Pokój nr 38, tel. 14 68 38 238
e-mail: magdalena.radzik@umdebica.pl
Sprawy:
– przygotowywanie, w uzgodnieniu z Burmistrzem Miasta Dębicy, rocznych planów kontroli,
– przeprowadzanie kontroli w Urzędzie i jednostkach organizacyjnych Gminy Miasta Dębica – w zakresie
badania zgodności z prawem, gospodarności i celowości wydatkowania środków finansowych,
– przeprowadzanie kontroli prawidłowości wykorzystania dotacji przekazanych organizacjom pożytku
publicznego na realizację zleconych zadań publicznych,
– przeprowadzanie kontroli dotacji przekazanych na prowadzenie działalności niepublicznych placówek
oświatowych,
– współpraca z Komisją Rewizyjną i innymi komisjami Rady Miejskiej oraz organami kontroli, w uzgodnieniu z
Burmistrzem Miasta,
– przedkładanie Burmistrzowi Miasta wniosków pokontrolnych i projektów zaleceń pokontrolnych,
– przedkładanie Burmistrzowi Miasta rocznych sprawozdań z realizacji planu kontroli za dany rok.
Wydział Gospodarki Przestrzennej
Naczelnik Wydziału: Magdalena Lis
e-mail: magdalena.lis@umdebica.pl
Zastępca Naczelnika Wydziału: Iwona Biduś
Pokój nr 220, tel. 14 68 38 220
Sprawy:
– decyzje o ustaleniu warunków zabudowy dla zabudowy mieszkaniowej, gospodarczej, garażowej i obiektów towarzyszących,
– decyzje o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego.
Pokój nr 222, tel. 14 68 38 222
Sprawy:
– wypisy, wyrysy z planu zagospodarowania przestrzennego lub studium,
– zaświadczenia o braku planu zagospodarowanie przestrzennego,
– procedury związane z opracowaniem (zmianą) planów miejscowych lub studium,
– opiniowanie wstępnych projektów podziału nieruchomości.
Pokój nr 219, tel. 14 68 38 219
Sprawy:
– decyzje o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego,
– decyzje o warunkach zabudowy dla inwestycji drogowych, obiektów usługowych i przemysłowych,
– decyzje o środowiskowych uwarunkowaniach,
– gminna ewidencja zabytków.
Wydział Organizacyjno-Kadrowy
Naczelnik Wydziału: Kinga Lada
Pokój nr 111, tel. 14 68 38 111
e-mail: kinga.lada@umdebica.pl
Zastępca Naczelnika Wydziału: Małgorzata Bednarek
Pokój nr 111, tel. 14 68 38 112
e-mail: malgorzata.bednarek@umdebica.pl
Pokój nr 107, tel. 14 68 38 107
Sprawy:
– kadry Urzędu Miejskiego, dyscyplina i organizacja pracy, sprawy socjalne pracowników,
– organizacja wewnętrzna Urzędu Miejskiego,
– rejestr zarządzeń Burmistrza, Regulaminy wewnętrzne Urzędu.
Pokój nr 37, tel. 14 68 38 237
Sprawy:
– zabezpieczenie informatyczne Urzędu Miejskiego,
– serwis sprzętu komputerowego Urzędu.
Pokój nr 50, tel. 14 68 38 250
Sprawy:
– zakupy i rozliczenia usług oraz wyposażenia dostarczonych do Urzędu Miejskiego,
– utrzymanie techniczne budynku Urzędu Miejskiego.
Pokój nr 121, tel. 14 68 38 121
Sprawy:
– naliczanie wynagrodzeń pracowników Urzędu,
– naliczanie stypendiów artystycznych i sportowych dla uczniów i studentów,
– naliczanie umów zleceń i o dzieło,
– sporządzanie informacji podatkowych PIT-11, PIT-R i PIT8-C,
– wydawanie zaświadczeń o wynagrodzeniach i zaświadczeń RP-7 do celów emerytalnych i kapitału początkowego,
– sporządzanie sprawozdań GUS o wynagrodzeniach,
– sporządzanie wniosków o refundację wynagrodzeń prac interwencyjnych,
– zgłaszanie i wyrejestrowanie osób do ZUS,
– obsługa KZP,
– obsługa PPK.
Biuro Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego
Kierownik: Krzysztof Bukała-Acedański
Pokój nr 235, tel. 14 68 38 235
e-mail: krzysztof.acedanski@umdebica.pl
Sprawy:
– prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań zarządzania kryzysowego, obrony cywilnej , ochrony przeciwpowodziowej, opracowywanie i wykonywanie niezbędnych w tym zakresie dokumentów , nakładanie zadań w powyższym zakresie oraz kontrolowanie ich realizacji w podmiotach na terenie miasta,
– prowadzenie spraw dotyczących gospodarki sprzętem obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego oraz ochrony przeciwpowodziowej na terenie Miasta,
– prowadzenie spraw związanych z organizacją funkcjonowania Miejskiego Centrum Zarządzania Kryzysowego oraz aktualizowanie składu miejskiego zespołu zarządzania kryzysowego.
Pokój nr 234, tel. 14 683 82 34
Sprawy:
– prowadzenie spraw obronnych oraz opracowywanie niezbędnych dokumentów planistycznych w tym zakresie,
– prowadzenie baz danych HNS i zarządzania kryzysowego,
– prowadzenie spraw związanych z organizacją formacji obrony cywilnej, w tym nadawanie przydziałów organizacyjno-moblizacyjnych do formacji OC.
Biuro Radców Prawnych
Kierownik: Joanna Żurek – Krupka
Pokój nr 42, tel. 14 683 82 42
e-mail: joanna.krupka@umdebica.pl
Sprawy:
– opiniowanie pod względem redakcyjnym i prawnym projektów uchwał Rady Miejskiej w Dębicy oraz Zarządzeń Burmistrza Miasta,
– świadczenie obsługi prawnej dla komórek organizacyjnych Urzędu Miejskiego,
– reprezentowanie Gminy Miasta Dębica w zakresie prawnym, w tym występowanie w charakterze pełnomocnika w postępowaniu sądowym, administracyjnym oraz przed innymi organami orzekającymi,
– opiniowanie projektów umów i porozumień zawieranych w imieniu Gminy Miasta Dębica,
– wydawanie opinii prawnych i udzielenie wyjaśnień w zakresie stosowania przepisów prawa,
– obsługa prawna posiedzeń Rady Miejskiej.
Biuro Rady Miejskiej
Kierownik: Monika Jachimiec
Pokój nr 152, tel. 14 68 38 152
e-mail: monika.jachimiec@umdebica.pl
Sprawy:
– zapewnienie sprawnego funkcjonowania Rady i jej organów,
– zapewnienie obsługi merytorycznej, administracyjnej i kancelaryjno – technicznej Przewodniczącego Rady i Komisji Rady,
– organizacyjne przygotowanie posiedzeń sesji Rady Miejskiej i Komisji Rady,
– opracowywanie i sporządzanie protokołów z sesji Rady Miejskiej oraz Komisji stałych Rady,
– opracowywanie projektów uchwał Rady Miejskiej dotyczących spraw wewnętrznych Rady,
– prowadzenie rejestru i zbioru uchwał Rady Miejskiej oraz interpelacji i wniosków radnych zgłaszanych na sesjach oraz w okresie między sesjami,
– wykonywanie czynności związanych z przekazywaniem uchwał Rady Miejskiej organom nadzoru oraz do publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Podkarpackiego,
– prowadzenie spraw związanych z ogłaszaniem uchwał Rady Miejskiej w Dębicy,
– prowadzenie dokumentacji i rejestrów wniosków i postulatów z posiedzeń stałych komisji Rady,
– opracowywanie wniosków, opinii i ustaleń z obrad Rady Miejskiej i jej organów oraz przekazywanie ich odpowiednim organom,
– zapewnienie niezbędnej pomocy technicznej, administracyjnej i organizacyjnej radnym w sprawowaniu ich funkcji,
– opracowywanie harmonogramu pełnienia dyżurów przez radnych,
– obsługa Biuletynu Informacji Publicznej w zakresie spraw realizowanych przez Radę Miejską i Komisje Rady – zawiadomienia o sesjach i posiedzeniach komisji.
Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych
Pełnomocnik: Kinga Małozięć
Pokój nr 204, tel. 14 68 38 204
e-mail: kinga.maloziec@umdebica.pl
Sprawy:
– zapewnienie ochrony informacji niejawnych, w tym : opracowanie i aktualizacja planu ochrony informacji niejawnych w tut. Urzędzie, prowadzenie szkoleń, prowadzenie zwykłych postępowań sprawdzających, organizacja pracy i sprawowanie bieżącego nadzoru nad Kancelarią Niejawną, zarządzanie ryzykiem bezpieczeństwa informacji niejawnych, kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji,
– ochrona danych osobowych w tut. Urzędzie,
– przyjmowanie, ewidencjonowanie i przechowywanie oświadczeń o stanie majątkowym składanych do Burmistrza Miasta przez osoby pełniące najwyższe funkcje w jednostkach samorządu terytorialnego.
Samodzielne stanowisko ds. BHP
Elżbieta Zajączkowska
Pokój nr 146, tel. 14 68 38 146
e-mail: elzbieta.zajaczkowska@umdebica.pl
Sprawy:
– wykonywanie zadań wynikających z przepisów prawa pracy dotyczących służby bezpieczeństwa i higieny pracy,
– prowadzenie spraw związanych z zabezpieczeniem przeciwpożarowym budynku Urzędu Miejskiego w Dębicy.
Inspektor Ochrony Danych
Pełnomocnik: Agnieszka Magiera
Pokój nr 203, tel. 14 68 38 203
e-mail: iod@umdebica.pl
Sprawy:
– informowanie administratora, podmiotu przetwarzającego oraz pracowników, którzy przetwarzają dane osobowe, o obowiązkach spoczywających na nich na mocy Rozporządzenia oraz innych przepisów Unii lub państw członkowskich o ochronie danych i doradzanie im w tej sprawie,
– monitorowanie przestrzegania Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), innych przepisów Unii lub państw członkowskich o ochronie danych oraz polityk administratora lub podmiotu przetwarzającego w dziedzinie ochrony danych osobowych, w tym podział obowiązków, działania zwiększające świadomość, szkolenia personelu uczestniczącego w operacjach przetwarzania oraz powiązane z tym audyty,
– udzielanie na żądanie zaleceń co do oceny skutków dla ochrony danych oraz monitorowanie jej wykonania zgodnie z art. 35 Rozporządzenia,
– współpraca z organem nadzorczym – Prezesem Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
– pełnienie funkcji punktu kontaktowego dla organu nadzorczego w kwestiach związanych z przetwarzaniem, w tym z uprzednimi konsultacjami, o których mowa w art. 36 Rozporządzenia, oraz w stosownych przypadkach prowadzenie konsultacji we wszelkich innych sprawach.
Wydział Ochrony Środowiska
Naczelnik Wydziału: Sławomir Gawlik
Pokój nr 215, tel. 14 68 38 215
e-mail: slawomir.gawlik@umdebica.pl
Zastępca Naczelnika Wydziału: Wiesław Stanaszek
Pokój nr 218, tel. 14 68 38 218
e-mail: wieslaw.stanaszek@umdebica.pl
Sprawy:
– obsługa stron w zakresie funkcjonowania systemu gospodarki odpadami,
– przyjmowanie i weryfikowanie deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi właścicieli nieruchomości,
– wzywanie właścicieli nieruchomości w celu złożenia wyjaśnień, korekty
do złożonych deklaracji lub nowych deklaracji,
– naliczanie opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
– prowadzenie postępowań związanych z określeniem wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
– przyjmowanie i weryfikowanie wniosków o zwolnienie w części z opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
– wzywanie właścicieli nieruchomości w celu złożenia wyjaśnień lub korekty do złożonych wniosków o zwolnienie z opłaty,
– kontrolowanie firm prowadzących odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od mieszkańców zgodnie z zawartymi umowami,
– kontrolowanie firm obsługujących punkt selektywnej zbiórki odpadów komunalnych,
– kontrolowanie nieruchomości w zakresie odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych,
– prowadzenie postępowań związanych z określeniem wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi dla właścicieli nieruchomości, którzy nie są obowiązani do ponoszenia opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi na rzecz gminy,
– prowadzenie rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,
– kontrolowanie firm wpisanych do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych,
– prowadzenie postępowań nakładających kary dla przedsiębiorcy odbierającego odpady komunalne w związku z nieprzestrzeganiem przepisów ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach,
– przyjmowanie i weryfikowanie składanych przez przedsiębiorców sprawozdań,
– sporządzanie rocznego sprawozdania do marszałka województwa podkarpackiego oraz wojewódzkiego inspektora ochrony środowiska z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi,
– przygotowanie corocznej analizy stanu gospodarki odpadami komunalnymi, w celu weryfikacji możliwości technicznych i organizacyjnych gminy w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi,
– sporządzanie sprawozdania z funkcjonowania Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych- zbiorczego zestawienia danych o rodzajach i ilościach odpadów, o sposobie gospodarowania nimi oraz o instalacjach i urządzeniach służących do odczytu i unieszkodliwiania odpadów,
– sporządzanie sprawozdań w zakresie funkcjonowania systemu gospodarki odpadami,
– monitoring byłego składowiska odpadów komunalnych w Chotowej oraz nadzór nad wywozem i unieszkodliwianiem odpadów ze składowiska,
– sporządzanie i rozliczanie wniosków o dofinansowanie zadań z zakresu demontażu, zbierania, transportu i unieszkodliwiania odpadów zawierających azbest,
– prowadzenie rejestru obiektów budowlanych z elementami zawierającymi azbest oraz inne substancje stwarzające szczególne zagrożenie dla środowiska,
– realizacja Programu Oczyszczania Kraju z Azbestu,
– wydawanie decyzji dotyczących usuwania drzew i krzewów z terenu nieruchomości,
– stosowanie sankcji karnych i kierowanie wniosków o ukaranie osób dopuszczających się niszczenia drzew i krzewów, stosownie do obowiązujących przepisów,
– prowadzenie zagadnień dotyczących pomników przyrody,
– wnioskowanie o ustanowienie przez radę odpowiednich form ochrony przyrody,
– opiniowanie projektów zagospodarowania złóż (wydobywanie kopalin),
– prowadzenie publicznie dostępnego wykazu danych zawierających informację o środowisku i jego ochronie,
– prowadzenie ewidencji zbiorników bezodpływowych oraz przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie Gminy Miasta Dębica,
– sporządzanie sprawozdań z realizacji Krajowego programu oczyszczania ścieków komunalnych,
– prowadzenie spraw związanych ze zmianą stosunków wodnych na gruncie,
– współpraca z Regionalnym Zarządem Gospodarki Wodnej w zakresie ochrony wód,
– współpraca w zakresie bieżącej działalności ze Spółką Wodociągi Dębickie odpowiadającej za dostarczenie wody miastu Dębica,
– zamieszczanie na stronie internetowej informacji o jakości wody przeznaczonej do spożycia,
– wydawanie zaświadczeń potwierdzających fakt i długość okresów pracy
w gospodarstwach rolnych oraz wydawanie poświadczeń w celu nabycia nieruchomości rolnych dla zwiększenia powierzchni użytków rolnych gospodarstw rodzinnych,
– wydawanie zezwoleń na uprawę maku lub konopi włóknistych i prowadzenie rejestru wydawanych zezwoleń na w/w uprawy oraz nadzór nad tymi uprawami,
– nadzór nad realizacją zadań naprawczych określonych w harmonogramie rzeczowo-finansowym Aktualizacji Programu Ochrony Powietrza dla strefy podkarpackiej,
– prowadzenie na bieżąco ewidencji wymiany źródeł ciepła wykorzystujących paliwa węglowe na niskoemisyjne poprzez podłączenie do sieci ciepłowniczej lub sieci gazowej,
– realizacja dotacji na wymianę źródeł ciepła,
– przekazywanie Marszałkowi Województwa Podkarpackiego poprzez portal e-sprawozdawczość informacji o podejmowanych na terenie Miasta Dębica działaniach w ramach realizacji Programu ochrony powietrza dla strefy podkarpackiej,
– przygotowywanie wniosków, specyfikacji istotnych warunków zamówienia i załączników w postępowaniach przetargowych dotyczących realizacji zadań Wydziału, uczestnictwo w komisjach przetargowych,
– prowadzenie działań informacyjnych i edukacyjnych w zakresie ochrony środowiska,
– prowadzenie kontroli w zakresie przestrzegania i stosowania przepisów ustawy o ochronie środowiska, ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminie, w zakresie objętym właściwością gminy,
– organizowanie akcji deratyzacyjnej,
– współdziałanie z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej,
– przyjmowanie od właścicieli lub zarządców budynków lub lokali, deklaracji o źródłach ciepła lub źródłach spalania paliwa, o którym mowa w ustawie o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz centralnej ewidencji emisyjności budynków oraz wprowadzanie danych i informacji zawartych w tych deklaracjach do systemu teleinformatycznego obsługującego ewidencję emisyjności budynków,
– prowadzenie spraw związanych ze zwalczaniem zaraźliwych chorób zwierzęcych,
– nadzór nad prowadzeniem „przytuliska dla bezdomnych psów” w Dębicy, realizowanie programu zapobiegania bezdomności zwierząt, prowadzenie rejestru psów, wydawanie zezwoleń na utrzymanie psów ras agresywnych,
– składanie wniosków o uzyskanie pozwolenia i realizacja zadań związanych z prowadzeniem wycinki drzew na terenach miejskich,
– prowadzenie spraw i zagadnień związanych z realizacją projektu „Skuteczne wdrożenie programu ochrony powietrza dla województwa podkarpackiego z uwzględnieniem problemu ubóstwa energetycznego Podkarpackie- żyj i oddychaj” (LIFE).
Pokój nr 210, tel. 14 68 38 210
Sprawy:
Realizacja „Projekt LIFE Podkarpackie- żyj i oddychaj”:
– doradca ds. powietrza i energii; wspieranie mieszkańców w wyborze ekologicznego źródła ciepła, doradztwo, w jaki sposób uzyskać dofinansowanie do wymiany pieca czy termomodernizacji budynków oraz z jakiej oferty i rozwiązania skorzystać,
– doradca ds. zarządzania energią; wdrażanie i monitorowanie standardów zarządzania energią (w tym racjonalne zużycie energii w budynkach publicznych na terenie miasta), podejmowanie działań zmierzających do oszczędności energii w sektorze publicznym, wykorzystanie OZE, podniesienie efektywności energetycznej oraz planowanie i opiniowanie działań inwestycyjnych.
Pokój nr 216, tel. 14 68 38 216
Sprawy:
– obsługa stron w zakresie funkcjonowania systemu gospodarki odpadami,
– przyjmowanie i weryfikowanie deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi właścicieli nieruchomości,
– wzywanie właścicieli nieruchomości w celu złożenia wyjaśnień, korekty do złożonych deklaracji lub nowych deklaracji,
– naliczanie opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
– przyjmowanie i weryfikacja wniosków o zwolnienie w części z opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
– wzywanie właścicieli nieruchomości w celu złożenia wyjaśnień lub korekty do złożonych wniosków o zwolnienie z opłaty,
– kontrolowanie firm prowadzących odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od mieszkańców zgodnie z zawartymi umowami,
– kontrolowanie firm obsługujących punkt selektywnej zbiórki odpadów komunalnych,
– prowadzenie postępowań związanych z określeniem wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi dla właścicieli nieruchomości, którzy nie są obowiązani do ponoszenia opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi na rzecz gminy,
– kontrolowanie firm wpisanych do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych.
Pokój nr 218, tel. 14 68 38 218
Sprawy:
– monitoring byłego składowiska odpadów komunalnych w Chotowej oraz nadzór nad wywozem i unieszkodliwianiem odcieków ze składowiska,
– wydawanie decyzji dotyczących usunięcia drzew i krzewów z terenu nieruchomości,
– przygotowanie wniosków do Starosty Dębickiego dotyczących usunięcia drzew i krzewów z terenów będących własnością Gminy Miasta Dębica,
– stosowanie sankcji karnych i kierowanie wniosków o ukaranie osób dopuszczających się niszczenia drzew i krzewów, stosownie do obowiązujących przepisów,
– prowadzenie zagadnień dotyczących pomników przyrody,
– wnioskowanie o ustanowienie przez radę odpowiednich form ochrony przyrody,
– opiniowanie projektów zagospodarowania złóż (wydobywanie kopalin),
– prowadzenie publicznie dostępnego wykazu danych zawierających informacje o środowisku i jego ochronie,
– prowadzenie ewidencji zbiorników bezodpływowych oraz przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie Gminy Miasta Dębica,
– sporządzanie sprawozdania z realizacji Krajowego programu oczyszczania ścieków komunalnych,
– prowadzenie spraw związanych ze zmianą stosunków wodnych na gruncie,
– współpraca z Regionalnym Zarządem Gospodarki Wodnej w zakresie ochrony wód,
– współpraca w zakresie bieżącej działalności ze Spółką Wodociągi Dębickie odpowiadającej za dostarczanie wody miastu Dębica,
– zamieszczanie na stronie internetowej informacji o jakości wody przeznaczonej do spożycia,
– wydawanie zaświadczeń potwierdzających fakt i długość okresów pracy w gospodarstwach rolnych oraz wydawanie poświadczeń w celu nabycia nieruchomości rolnych dla zwiększenia powierzchni użytków rolnych gospodarstw rodzinnych,
– wydawanie zezwoleń na uprawę maku lub konopi włóknistych i prowadzenie rejestru wydawanych zezwoleń na w/w uprawy oraz nadzór nad tymi uprawami,
– nadzór nad realizacją zadań naprawczych określonych w harmonogramie rzeczowo- finansowym Aktualizacji Programu ochrony powietrza dla strefy podkarpackiej,
– wykonanie ewidencji źródeł ciepła na terenie miasta Dębicy,
– prowadzenie na bieżąco ewidencji wymiany źródeł ciepła wykorzystujących paliwa węglowe na nisko emisyjne poprzez podłączenie do sieci ciepłowniczej lub sieci gazowej,
– realizacja dotacji na wymianę źródeł ciepła,
– przekazywanie Marszałkowi Województwa Podkarpackiego poprzez portal e-sprawozdawczość informacji o podejmowanych na terenie Miasta Dębicy działaniach (10 działań) w ramach realizacji Programu ochrony powietrza dla strefy podkarpackiej,
– przygotowywanie wniosków, specyfikacji istotnych warunków zamówienia i załączników w postępowaniach przetargowych dotyczących realizacji zadań Wydziału, uczestnictwo w komisjach przetargowych,
– prowadzenie działań informacyjnych i edukacyjnych w zakresie ochrony środowiska,
– organizowanie akcji deratyzacyjnej,
– współdziałanie z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.