Urząd Stanu Cywilnego
Kierownik Biura: Bernadetta Rusin
Pokój nr 6, tel. 14 683 82 61
e-mail: bernadetta.rusin@umdebica.pl
Zastępca Kierownika Biura: Patrycja Krupka
Pokój nr 7, tel. 14 683 82 62
e-mail: patrycja.krupka@umdebica.pl
Sprawy:
– transkrypcja do polskich ksiąg stanu cywilnego aktów: urodzeń, małżeństw, zgonów,
– uzupełnienie, sprostowanie i odtwarzanie aktów stanu cywilnego,
– wydawanie decyzji w sprawach zmiany imion i nazwisk,
– uznawanie orzeczeń o rozwodzie, separacji.
Pokój nr 8, tel. 14 683 82 63, 14 683 82 64
Sprawy:
– wydawanie odpisów z ksiąg stanu cywilnego,
– rejestracja urodzeń, rejestracja małżeństw, rejestracja zgonów,
– wydawanie zaświadczeń do ślubu konkordatowego,
– przyjmowanie zapewnień do ślubu cywilnego,-przyjmowanie oświadczeń o uznaniu ojcostwa składane przed Kierownikiem USC,
– wydawanie zaświadczeń o zdolności prawnej do zawarcia małżeństwa za granicą,
– wydawanie zaświadczeń o stanie cywilnym,
– przyjmowanie zgłoszeń w sprawie Jubileuszu 50-lecia pożycia małżeńskiego.
Straż Miejska
Komendant: Sylwester Bieszczad
Pokój nr 4, tel. 14 683 82 60
Telefon alarmowy: 986
e-mail: sylwester.bieszczad@umdebica.pl, strazmiejska@umdebica.pl (całodobowy dyżurny Straży Miejskiej)
Pokój nr 1, tel. 14 683 82 59
Telefon alarmowy 986
Sprawy:
– ochrona fizyczna Urzędu Miejskiego w Dębicy,
– przyjmowanie zgłoszeń telefonicznych i osobistych z zakresu działania Straży Miejskiej w Dębicy,
– dysponowanie patrolami na terenie miasta,
– reagowanie na alarmy.
Pokój nr 3, tel. 14 683 82 90
Sprawy:
– czynności wyjaśniające w sprawach o wykroczenia,
– przygotowanie dokumentacji wymaganej do sporządzenia wniosków do sądu,
– prowadzenie rozliczeń, sprawozdań, prace biurowe.
Dyżurny Straży Miejskiej
tel. 14 683 82 59
Sprawy:
– organizacja służby oraz nadzór nad pełnieniem służby przez patrole na terenie miasta,
– wyznaczanie zadań w zakresie ochrony spokoju i porządku publicznego,
– kontrola ruchu drogowego, ochrona czystości i środowiska,
– ostrzeganie, zabezpieczanie, informowanie mieszkańców miasta o zagrożeniach, przyjmowanie interesantów.
Wydział Budżetu i Finansów
Dyrektor Wydziału: Lidia Łysoń
Pokój nr 116, tel. 14 683 81 16
e-mail: lidia.lyson@umdebica.pl
Sprawy:
– nadzór nad Wydziałem BF,
– księgowanie – syntetyka dochodów urzędu,
– sprawozdania urzędu w zakresie dochodów,
– sporządzanie bilansu urzędu,
– podatek od towarów i usług vat,
– sprawy kierowane do windykacji w zakresie należności cywilnoprawnych oraz kar umownych,
– pracownicza kasa zapomogowo-pożyczkowa – przewodniczenie posiedzeń zarządu.
Pokój nr 118-119, tel. 14 683 81 18
– sporządzanie przelewów dotyczących wydatków gminy,
– wypłaty gotówkowe w zakresie wydatków urzędu,
– wypłaty gotówkowe diet dotyczących wyborów,
– wydawanie druków ścisłego zarachowania.
Pokój nr 120, tel. 14 683 81 20
– przygotowywanie projektu uchwały budżetowej,
– sporządzanie projektu uchwał w sprawie zmian budżetu,
– sporządzanie projektu uchwał w sprawie wieloletniej prognozy finansowej,
– sporządzanie projektu uchwał w sprawie zaciągania kredytów i pożyczek,
– sporządzanie uchwał w sprawie zaciągania zobowiązań,
– sporządzanie zarządzeń Burmistrza Miasta Dębicy w zakresie zmian budżetu miasta,
– księgowanie dochodów jednostek – syntetyka, prowadzenie księgi głównej budżetu,
– sprawozdawczość zbiorcza gminy,
– sporządzanie bilansu jednostki samorządu terytorialnego,
– sporządzanie bilansu łącznego jednostki samorządu terytorialnego,
– sporządzanie bilansu skonsolidowanego jednostki samorządu terytorialnego,
– sporządzanie sprawozdania opisowego z wykonania budżetu gminy,
– prowadzenie ewidencji zaangażowania wydatków gminy,
– rozliczanie wadiów inwestycyjnych.
Pokój nr 122, tel. 14 683 81 22
– księgowanie wydatków urzędu,
– księgowanie wydatków inwestycyjnych gminy,
– księgowanie wydatków projektów inwestycyjnych
– ewidencja księgowa inwestycji realizowanych przez urząd miejski (w tym współfinansowanych ze środków zewnętrznych),
– ewidencja środków trwałych gminy,
– sporządzanie zarządzeń Burmistrza Miasta Dębicy w zakresie przekazywania środków trwałych oraz dokumentów do ich realizacji,
– sprawozdawczość w zakresie środków trwałych gminy,
– inwentaryzacja środków trwałych gminy,
– sprawozdawczość w zakresie wydatków urzędu,
– obsługa księgowa projektu „life”,
– sprawy dziedziczenia gminy w zakresie finansowym.
Pokój nr 127, tel. 14 683 81 27
– księgowość rachunku depozyty urzędu,
– ewidencja analityczna dochodów cywilnoprawnych: dzierżawa, opłata przyłączeniowa, opłata rezerwacyjna, wpływy z różnych dochodów, opłata za służebność,
– ewidencja analityczna dochodów publicznoprawnych: dochody z pszok, elektrośmieci, złomu, egzekucja opłaty skarbowej, zajęcie pasa drogowego, kara za zajęcie pasa drogowego, prawo użytkowania wieczystego, opłaty za koncesję na alkohol,
– windykacja dochodów cywilnoprawnych i publicznoprawnych w ww. zakresie, zwrot opłaty skarbowej,
– sprawozdawczość cząstkowa w ww. zakresie,
– odprowadzanie danych osobowych do urzędu wojewódzkiego,
– księgowość syntetyka gospodarowanie odpadami.
Wydział Podatków i Opłat
Dyrektor Wydziału: Marzena Serafin
Pokój nr 115, tel. 14 683 81 15
e-mail: marzena.serafin@umdebica.pl
Sprawy:
– koordynacja i nadzór nad realizacją zadań Wydziału Podatków i Opłat,
– przygotowanie projektów uchwał, zarządzeń Burmistrza, umów i innych aktów prawnych należących do zakresu wydziału,
– sporządzanie sprawozdań z wykonania budżetu w części dotyczącej zakresu działania wydziału,
– nadzorowanie postępowań egzekucyjnych w zakresie wydziału,
– wydawanie zaświadczeń i decyzji administracyjnych w zakresie wydziału,
– koordynowanie zadań dotyczących kontroli powszechności opodatkowania.
Zastępca Dyrektora Wydziału: Wioletta Małozięć
Pokój nr 117 tel. 14 683 81 17
e-mail: wioletta.maloziec@umdebica.pl
Sprawy:
– podatek od nieruchomości, rolny i leśny osób fizycznych – wymiar,
– realizacja powszechności opodatkowania przez dokonywanie kontroli podatkowych,
– prowadzenie postępowań wyjaśniających dotyczących wymiaru podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego osób fizycznych,
– sprawozdawczość w zakresie podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego osób fizycznych,
– wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym,
– wydawanie zaświadczeń w sprawach podatkowych osób fizycznych,
– prowadzenie postępowań w zakresie zwolnień podatkowych w podatku od nieruchomości, rolnym i leśnym od osób fizycznych,
– sporządzanie wniosków karnych skarbowych za nieterminowe składanie informacji podatkowych,
– prowadzenie postępowań w sprawie zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej,
– prowadzenie ewidencji podatkowej nieruchomości osób fizycznych,
– potwierdzanie zawarcia umów dzierżaw gruntu,
– przygotowywanie projektów uchwał podatkowych.
Pokój nr 128, tel. 14 683 81 28
Sprawy:
– podatek od środków transportowych osób prawnych – wymiar, księgowość,
– podatek od nieruchomości, rolny i leśny osób prawnych – księgowość,
– sporządzanie wniosków karnych skarbowych za nieterminowe składanie deklaracji podatkowych,
– prowadzenie postępowań wyjaśniających dotyczących wymiaru podatku od środków transportowych osób prawnych,
– sprawozdawczość w zakresie podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego i od środków transportowych osób prawnych,
– sporządzanie upomnień oraz egzekucyjnych tytułów wykonawczych w zakresie podatku od środków transportowych osób prawnych,
– sporządzanie dokumentów dotyczących zgłaszania wierzytelności w postępowaniach upadłościowych oraz restrukturyzacyjnych w zakresie podatku od środków transportowych osób prawnych,
– wydawanie zaświadczeń w sprawach podatkowych osób prawnych,
– użytkowanie wieczyste – księgowość i egzekucja,
– opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi – księgowość,
– sporządzanie upomnień oraz egzekucyjnych tytułów wykonawczych w zakresie opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
– sporządzanie wpisów hipoteki przymusowej z tytułu nieuiszczonej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
– sporządzanie dokumentów dotyczących zgłaszania wierzytelności w postępowaniach upadłościowych oraz restrukturyzacyjnych w zakresie opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
– sporządzanie wpisów hipoteki przymusowej z tytułu nieuiszczonej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
– sprawozdawczość w zakresie opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Pokój nr 129, tel. 14 683 81 29
Sprawy:
– podatek od nieruchomości, rolny, leśny osób fizycznych – księgowość,
– wydawanie zaświadczeń w sprawach podatkowych,
– sprawozdawczość w zakresie podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego osób fizycznych,
– sporządzanie upomnień oraz egzekucyjnych tytułów wykonawczych w zakresie podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego osób fizycznych,
– sporządzanie wpisów hipoteki przymusowej z tytułu nieuiszczonego podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego od osób fizycznych,
– sporządzanie dokumentów dotyczących zgłaszania wierzytelności w postępowaniach upadłościowych oraz restrukturyzacyjnych w zakresie podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego od osób fizycznych,
– prowadzenie postępowań w zakresie ulg podatkowych w podatku od nieruchomości, rolnym i leśnym od osób fizycznych oraz pozostałych należności publicznoprawnych,
– wydawanie zaświadczeń o udzielonej pomocy de minimis w zakresie podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego od osób fizycznych,
Pokój nr 130, tel. 14 68 38 130
Sprawy:
– podatek od środków transportowych osób fizycznych – wymiar i księgowość,
– opłata od posiadania psów – wymiar i księgowość,
– opłaty za brak karty parkingowej – księgowość,
– mandaty – księgowość,
– prowadzenie postępowań wyjaśniających dotyczących wymiaru podatku od środków transportowych osób fizycznych i opłaty od posiadania psów,
– sporządzanie upomnień oraz egzekucyjnych tytułów wykonawczych w zakresie podatku od środków transportowych osób fizycznych, opłaty od posiadania psów, opłaty za brak karty parkingowej oraz mandatów,
– sporządzanie dokumentów dotyczących zgłaszania wierzytelności w postępowaniach upadłościowych oraz restrukturyzacyjnych w zakresie podatku od środków transportowych osób fizycznych,
– sprawozdawczość w zakresie podatku od środków transportowych osób fizycznych, opłaty od posiadania psów, opłaty za brak karty parkingowej i mandatów,
– wydawanie zaświadczeń w sprawach podatkowych,
– podatek od nieruchomości, rolny i leśny osób prawnych – wymiar,
– sporządzanie wniosków karnych skarbowych za nieterminowe składanie deklaracji podatkowych,
– prowadzenie ewidencji podatkowej nieruchomości osób prawnych,
– prowadzenie postępowań wyjaśniających dotyczących wymiaru podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego osób prawnych,
– realizacja powszechności opodatkowania przez dokonywanie kontroli podatkowych,
– sprawozdawczość w zakresie podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego osób prawnych,
– sporządzanie upomnień oraz egzekucyjnych tytułów wykonawczych w zakresie podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego osób prawnych,
– sporządzanie wpisów hipoteki przymusowej z tytułu nieuiszczonego podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego od osób prawnych,
– sporządzanie dokumentów dotyczących zgłaszania wierzytelności w postępowaniach upadłościowych oraz restrukturyzacyjnych w zakresie podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego od osób prawnych,
– prowadzenie postępowań w zakresie ulg i zwolnień podatkowych w podatku od nieruchomości, rolnym i leśnym od osób prawnych,
– wydawanie zaświadczeń o udzielonej pomocy de minimis w zakresie podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego od osób prawnych,
– wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym dla osób prawnych,
– przygotowywanie projektów uchwał podatkowych.
Pokój nr 55, tel. 14 683 82 74
Sprawy:
– przyjmowanie wpłat podatków i opłat stanowiących dochody budżetu.
Wydział Rozwoju Miasta
Dyrektor Wydziału: Andrzej Bukowski
Pokój nr 146, tel. 14 683 81 46
e-mail: andrzej.bukowski@umdebica.pl
Pokój nr 150, tel. 14 683 81 50 lub 14 683 81 06
Sprawy:
– przygotowywanie niezbędnych planów,
– analiz, ocen i informacji dotyczących rozwoju społeczno-gospodarczego miasta,
– współpraca z organizacjami i innymi instytucjami w zakresie aktywizacji rozwoju gospodarczego, w tym realizacja zadań wynikających z przyjętych przez Radę Miejską planów społeczno-gospodarczych,
– prowadzenie banku informacji gospodarczych o możliwościach i warunkach inwestowania na terenie miasta,
– przygotowywanie wniosków do uzyskania środków z funduszy Unii Europejskiej, ze szczególnym uwzględnieniem rozwoju regionalnego i społecznego,
– informowanie Burmistrza Miasta, Zastępców Burmistrza Miasta, Sekretarza Miasta, Skarbnika Miasta, komórek organizacyjnych Urzędu i jednostek organizacyjnych Gminy Miasta Dębica o istniejących programach, źródłach i procedurach pozyskiwania środków pozabudżetowych z funduszy krajowych, zagranicznych i Unii Europejskiej,
– współpraca z komórkami organizacyjnymi Urzędu i jednostkami organizacyjnymi Gminy Miasta Dębica oraz Skarbnikiem Miasta, między innymi w zakresie:
* znajomości europejskich i krajowych uregulowań prawnych dotyczących zasad udzielania wsparcia finansowego dla działań inwestycyjnych, w tym z zakresu infrastruktury, oświaty, kultury, sportu, opieki społecznej, zdrowia itp.,
* koordynowania, a także praktycznego opracowywania wniosków i innych dokumentów niezbędnych do pozyskiwania dodatkowych środków finansowych, np.: opracowywanie studiów wykonalności, biznes planów, ocen oddziaływania na środowisko, prognozowania przedsięwzięć inwestycyjnych jednostek organizacyjnych Gminy Miasta Dębica, w aspekcie możliwości pozyskiwania dodatkowych środków na ich realizację, w tym w szczególności z funduszy Unii Europejskiej,
* współpracy przy opracowywaniu wieloletnich planów inwestycyjnych, określania maksymalnego udziału własnego przy finansowaniu projektów z funduszy pozabudżetowych, w tym z funduszy Unii Europejskiej,
* analizy ekonomicznej przedsięwzięć inwestycyjnych realizowanych przez jednostki organizacyjne Gminy Miasta Dębica z udziałem środków pozabudżetowych,
* koordynowania mechanizmów wsparcia dla jednostek organizacyjnych Gminy Miasta Dębica w procesie wdrażania funduszy strukturalnych.
Wydział Spraw Obywatelskich
Dyrektor Wydziału: Małgorzata Różańska
Pokój nr 11, tel. 14 683 82 66
e-mail: malgorzata.rozanska@umdebica.pl
Pokój nr 12, tel. 14 683 82 67
Sprawy:
– rejestracja i kwalifikacja wojskowa,
– nakładanie świadczeń na rzecz obrony kraju,
– stypendia artystyczne i sportowe,
Zastępca Dyrektora Wydziału: Justyna Reguła
Pokój: 24, tel. 14 683 82 75
e-mail: justyna.regula@umdebica.pl
Sprawy:
– prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach o wymeldowani i zameldowanie,
– repatriacja oraz mniejszości narodowe i etniczne,
– prowadzenie rejestru gminnych instytucji kultury,
– prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem Dębickiej Karty Mieszkańca,
– wydawanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej,
– zgłaszanie zgromadzeń publicznych,
– Miejska Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
Pokój nr 25, tel. 14 683 82 26
Sprawy:
– dokonywanie czynności meldunkowych,
– prowadzenie rejestru mieszkańców i rejestru zamieszkania cudzoziemców,
– zastrzeżenie numeru PESEL,
– udostępnianie danych osobowych z w/w rejestrów,
– prowadzenie rejestru wyborców.
Pokój nr 31, tel. 14 683 82 77
Sprawy:
– wydawanie dowodów osobistych,
– udostępnianie danych z rejestru dowodów osobistych,
– przyjmowanie zgłoszeń o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego.
Pokój nr 24, tel. 14 683 82 75
Sprawy:
– wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.
Pokój nr 23, tel. 14 683 82 46
Sprawy:
– przyjmowanie wniosków o wydanie Dębickiej Karty Mieszkańca.
Biuro Zamówień Publicznych
Kierownik Biura: Mateusz Krajewski
Pokój nr 229, tel. 14 683 82 29
e-mail: przetargi@umdebica.pl
Sprawy:
– sporządzanie na podstawie propozycji poszczególnych komórek organizacyjnych planu zamówień publicznych,
– sporządzanie sprawozdań z udzielonych zamówień publicznych,
– prowadzenie rejestrów postępowań o udzielenie zamówienia publicznego i rejestru umów zawartych w wyniku zamówień publicznych,
– przygotowanie i przeprowadzanie postępowań o udzielenie zamówień publicznych,
– przygotowanie wyjaśnień w zakresie postępowań o udzielenie zamówień publicznych, przygotowanie wystąpień, składanie wyjaśnień i reprezentowanie Gminy Miasta Dębica w postępowaniach prowadzonych przez Urząd Zamówień Publicznych,
– reprezentowanie Gminy Miasta Dębica jako strony w postępowaniach odwoławczych w Krajowej Izbie Odwoławczej.
Biuro Obsługi Działalności Gospodarczej
Kierownik Biura: Jolanta Paździor
Pokój nr 212, tel.: 14 683 82 12
e-mail: jolanta.pazdzior@umdebica.pl
Pokoje nr: 211, 212
Sprawy:
Obsługa Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej ( CEIDG):
– wydawanie i przyjmowanie wypełnionych wniosków zgłoszeniowych CEIDG-1 o wpis do Centralnej Ewidencji, rozszerzenie, zawieszenie i wykreślenie z ewidencji zarówno od przedsiębiorców działających na terenie Polski, jak i obywateli z innych krajów,
– ścisła współpraca z Przedsiębiorcą w zakresie dokonywania aktualizacji danych nieobjętych wpisem na wniosku CEIDG-1 od w/w przedsiębiorców, tj: uzyskanie, zmianę albo skreślenie wpisu w rejestrze REGON; zgłoszenie identyfikacyjne albo aktualizacyjne do Naczelnika Urzędu Skarbowego (NIP); oświadczenia o wyborze formy opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych; zgłoszenie albo zmiana zgłoszenia płatnika składek do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych; oświadczenie o kontynuowaniu ubezpieczenia społecznego rolników (KRUS),
– rejestracja przedsiębiorców dla celów VAT – zgłoszenie druku VAT-R za pośrednictwem CEIDG,
– wydawanie zaświadczeń o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej uprzednio prowadzonej przez Burmistrza Miasta Dębicy, tj. do dnia 01 grudnia 2011r., czyli do dnia przekazania danych z ewidencji gminnej do CEIDG,
– pozostałe zadania wynikające z ustawy z dnia 6 marca 2018r. o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy.
Pokój nr 211, tel. 14 683 82 11
Sprawy:
Obsługa pracodawców w obszarze dofinansowania kosztów kształcenia młodocianych pracowników z tytułu ukończenia nauki zawodu oraz przyuczenia do wykonywania określonej pracy:
– przyjmowanie, weryfikacja i obsługa wniosków w sprawie dofinansowania kosztów kształcenia młodocianych pracowników, z tytułu ukończenia nauki zawodu/przyuczenia do wykonywania określonej pracy,
– wydawanie decyzji administracyjnych w sprawie dofinansowania kosztów kształcenia młodocianych pracowników,
– przygotowywanie wniosków do Podkarpackiego Kuratorium Oświaty o przekazanie środków Funduszu Pracy na dofinansowanie pracodawcom kosztów przygotowania zawodowego młodocianych pracowników,
– rozliczanie zwrotów kosztów nauki zawodu i przyuczenia zawodowego młodocianych pracowników,
– wydawanie zaświadczeń o pomocy de minimis, dla kwalifikujących się pracodawców, składających wnioski o dofinansowania kosztów kształcenia młodocianych pracowników,
– prowadzenie ewidencji zgłoszeń zawieranych na terenie miasta umów pracodawców z młodocianymi pracownikami, w celu przygotowanie zawodowego pracowników młodocianych oraz prognozowanie kwot dofinansowania na kolejny rok.
Prowadzenie Targowisk Miejskich:
– prowadzenie Targowisk Miejskich, zlokalizowanych na terenie Miasta Dębicy,
– ustalanie regulaminu Targowisk Miejskich,
– ustalanie stawek opłat: targowej i rezerwacyjnej oraz zasad i sposobu ich poboru,
– obsługa procesu rezerwacji miejsc handlowych na Targowiskach Miejskich Dębicy,
– przyjmowanie i weryfikacja wniosków rezerwacyjnych miejsc handlowych na Targowiskach Miejskich,
– przygotowywanie i zawieranie umów rezerwacyjnych z najemcami na Targowiskach Miejskich,
– zaangażowanie wydatków budżetowych Targowisk Miejskich.
Pokój nr 212, tel. 14 683 82 12
Prowadzenie Rejestru Żłobków i Klubów Dziecięcych działających na terenie Miasta Dębica
– dokonywanie wpisów, przygotowywanie odmowy wpisu, wydawanie zaświadczeń o wpisie, wykreślanie z Rejestru Żłobków i Klubów Dziecięcych,
– dokonywanie czynności nadzorczych w zakresie przeprowadzania corocznych kontroli żłobków oraz klubów dziecięcych, zlokalizowanych na terenie miasta Dębicy, zgodnie z zapisami ustawy o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 oraz Uchwały Rady Miejskiej w Dębicy w sprawie przyjęcia nadzoru nad żłobkami, klubami dziecięcymi oraz dziennymi opiekunami,
– sporządzanie sprawozdań o działalności żłobków i klubów dziecięcych oraz dziennych opiekunów,
– sporządzanie sprawozdań w Centralnej Aplikacji Statystycznej (CAS), dotyczących funkcjonowania żłobków i klubów dziecięcych oraz dziennych opiekunów.
Prowadzenie ewidencji innych obiektów, w których świadczone są usługi hotelarskie nie będących hotelami oraz pól biwakowych, zlokalizowanych na terenie Miasta Dębica:
– prowadzenie ewidencji innych obiektów, w których świadczone są usługi hotelarskie nie będących hotelami oraz pól biwakowych – przyjmowanie i weryfikacja zgłoszeń,
– dokonywanie wpisów nowych obiektów do ewidencji, stała aktualizacja wpisów, a także wykreślanie obiektów nieprowadzących działalności noclegowej oraz wpisów zdublowanych,
– zakładanie kart ewidencyjnych obiektów, przyjmowanie informacji o zmianie działalności sezonowej na stałą lub stałej na sezonową, przyjmowanie informacji o zmianie liczby miejsc noclegowych,
– nadzór / kontrole w zakresie spełnienia wymagań przewidzianych dla rodzaju i kategorii, do której został zaszeregowany obiekt oraz minimalnych wymagań dla innych obiektów świadczących usługi hotelarskie.
Dębicka Karta Mieszkańca
– prowadzenie zadań z zakresu pozyskiwania Partnerów programu Dębicka Karta Mieszkańca,
– prowadzenie kampanii informacyjno – reklamowej, marketing bezpośredni, mailing dotyczących Dębickiej Karty Mieszkańca,
– prowadzenie spraw związanych z przygotowywaniem i podpisywaniem Porozumień o Partnerstwie w programie Dębicka Karta Mieszkańca.
Organizacja wydarzeń handlowo – wystawienniczych pn. „Jarmarki Twórczości Ludowej, Rzemiosła i Rękodzieła oraz Dembicka Giełda Staroci” oraz jarmarków świątecznych
– organizacja wydarzeń handlowo – wystawienniczych ( Jarmarków Twórczości Ludowej, Rzemiosła i Rękodzieła, Dembickiej Giełdy Staroci oraz jarmarków świątecznych),
– prowadzenie kampanii informacyjno-reklamowej, mailing, rejestracje wystawców,
– obsługa organizacyjno-wystawiennicza wystawców,
– nadzór organizacyjny w miejscu realizacji jarmarków/giełd.
Wydział Mienia Komunalnego i Transportu
Dyrektor Wydziału: Agnieszka Ordyna
Pokój nr 13, tel. 14 683 82 68
e-mail: agnieszka.ordyna@umdebica.pl
Zastępca Dyrektora Wydziału: Piotr Mazur
Pokój nr 13, tel. 14 683 82 68
e-mail: piotr.mazur@umdebica.pl
Sprawy:
– prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie podziałów nieruchomości,
– prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie rozgraniczania nieruchomości,
– wydawanie zgód na wejście w teren dla potrzeb inwestycji.
Pokój nr 15, tel. 14 683 82 70
Sprawy:
– prowadzenie spraw związanych z dzierżawą nieruchomości,
– prowadzenie spraw związanych z najmem i użyczaniem nieruchomości,
– prowadzenie spraw związanych z czasowym udostępnianiem terenu,
– prowadzenie spraw związanych z opłatami planistycznymi,
– prowadzenie spraw związanych z udostępnianiem miejsc pod reklamy,
– prowadzenie spraw związanych z opłatami za użytkowanie wieczyste,
– prowadzenie budżetu Wydziału,
– prowadzenie spraw związanych z przekształcaniem prawa użytkowania wieczystego w prawo własności.
Pokój nr 17, tel. 14 683 82 72
Sprawy:
– prowadzenie spraw związanych z numeracją porządkową,
– prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem nieruchomościami gminnymi –nabywanie, zamiana, przejmowanie nieruchomości,
– prowadzenie spraw związanych z regulowaniem stanów prawnych nieruchomości,
– prowadzenie spraw związanych z prowadzeniem ewidencji nieruchomości gminnych,
– prowadzenie spraw związanych z ewidencją miejscowości, ulic, adresów, nazewnictwo ulic i placów,
– prowadzenie spraw związanych z uzgadnianiem zasad korzystania z przystanków komunikacyjnych,
– prowadzenie spraw związanych z udzielaniem licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką,
– prowadzenie spraw związanych z zarządzaniem publicznym transportem zbiorowym.
Pokój nr 18, tel. 14 683 82 73
Sprawy:
– prowadzenie spraw związanych ze sprzedażą nieruchomości,
– prowadzenie spraw związanych ze sprzedażą lokali komunalnych,
– prowadzenie spraw związanych z zamianą nieruchomości,
– prowadzenie spraw związanych ze służebnościami gruntowymi,
– prowadzenie spraw związanych z oddaniem w trwały zarząd nieruchomości,
– prowadzenie spraw związanych ze sprzedażą nieruchomości,
– prowadzenie spraw związanych z przekształcaniem prawa użytkowania wieczystego,
– prowadzenie spraw związanych w prawo własności,
– prowadzenie spraw związanych z najmem mieszkań komunalnych,
– prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem mieszkaniowym zasobem gminy,
– prowadzenie spraw związanych z dopłatami do czynszu dla programu „Mieszkanie na Start”,
– prowadzenie poczty Wydziału.
Wydział Infrastruktury Miejskiej i Dróg
Dyrektor Wydziału: Robert Sieradzki
Pokój nr 236, tel. 14 68 38 236
e-mail: robert.sieradzki@umdebica.pl
Zastępca Dyrektora Wydziału: Marek Kurzawa
Pokój nr 208, tel. 14 68 38 208
e-mail: marek.kurzawa@umdebica.pl
Sprawy:
– prowadzenie spraw związanych z remontami, przebudową i budową dróg, chodników i parkingów oraz infrastruktury technicznej o charakterze liniowym (np. kanalizacja deszczowa, oświetlenie uliczne),
– uzyskiwanie pozwoleń budowlanych i realizacja zgłoszeń w zakresie dróg,
– wykonywanie lub zlecanie dokumentacji technicznej w zakresie remontów i budowy dróg, chodników i parkingów,
– prowadzenie spraw terenowo-prawnych związanych z uzyskaniem zgody na wejście w teren oraz wykup nieruchomości w celu realizacji prowadzonych inwestycji,
– zlecenie opracowania operatorów geodezyjnych i szacunkowych,- zlecenie opracowania ocen oddziaływania na środowisko i ocen rozwiązań projektowych w zakresie inwestycji uciążliwych dla środowiska i ludzi oraz mogących pogorszyć stan środowiska,
– w zakresie realizowanych zadań powoływanie komisji odbiorowych i dokonywanie odbiorów robót,
– prowadzenie rozliczeń rzeczowo-finansowych prowadzonych zadań przy współudziale Wydziału Budżetu i Finansów,
– powoływanie komisji przeglądów gwarancyjnych, dokonywanie tych przeglądów i występowanie do Wydziału Budżetu i Finansów o zwrot środków finansowych zatrzymanych na poczet należytego wykonywania umowy,
– opracowywanie informacji i sprawozdań z realizowanych zadań dla potrzeb własnych i innych zainteresowanych,
– współuczestniczenie i opracowywanie wniosków o dofinansowanie inwestycji w zakresie infrastruktury technicznej oraz budowy obiektów wpływających na ochronę środowiska i innych inwestycji w zakresie dotyczącym budżetu miasta.
– realizacja zadań w zakresie inżynierii ruchu drogowego,
– ustalenie poprawności zagospodarowania pasa drogowego,
– koordynowanie robót i odbiory robót zanikających w zakresie robót drogowych,
– wprowadzenie ograniczeń lub zamykanie dróg i drogowych obiektów inżynierskich dla ruchu oraz wyznaczenie objazdów drogami różnej kategorii, gdy występuje bezpośrednie zagrożenie bezpieczeństwa osób i mienia,
– prowadzenie ewidencji dróg, obiektów mostowych, przepustów oraz udostępnianie na żądanie uprawnionych organów samorządowych informacji o drogach publicznych,
– przeprowadzenie okresowych kontroli stanu dróg i typowanie robót w zakresie utrzymania dróg,
– prowadzenie spraw związanych z budową, przebudową i utrzymaniem zjazdów indywidualnych i publicznych,
– nadzorowanie prac prowadzonych przez wykonawców w pasach drogowych,
– opiniowanie warunków zabudowy i zamiarów inwestycyjnych w zakresie ustawy o drogach publicznych,
– prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawie zajęcia pasa drogowego,
– wydawanie uzgodnień w zakresie odprowadzania wód deszczowych,
– wydawanie oświadczeń o skomunikowaniu działek z drogą publiczną,
– utrzymanie czystości na terenie miasta Dębica,
– utrzymanie i konserwacja oświetlenia ulicznego,
– nadzór nad dekoracją miasta w czasie świąt okolicznościowych,
– nadzór nad prowadzeniem akcji zimowej na ulicach i chodnikach położonych na terenie miasta Dębica,
– obsługa stref płatnego parkowania,
– prowadzenie spraw związanych z wypadkami drogowymi na terenie miasta (odszkodowania),
– nadzór nad bieżącym utrzymaniem zieleni miejskiej ( z wyłączeniem wycinki drzew),
– nadzór nad placami zabaw na terenie miasta Dębica,
– wydawanie opinii w sprawie wejścia w teren, dzierżawy oraz kupna działek będących własnością Gminy Miasta Dębica,
– sprawowanie opieki nad grobami i cmentarzami wojennymi, zarządzanie cmentarzami komunalnymi oraz opieka nad pomnikami męczeństwa,
– prowadzenie rejestru pozwoleń wodno-prawnych,
– nadzór nad bieżącym utrzymaniem urządzeń gospodarki wodnej,
– opracowywanie planów wieloletnich i rocznych w zakresie miejskich inwestycji drogowych,
Pokój nr 208, tel. 14 68 38 208
Sprawy:
– wydawanie decyzji na udostępnienie terenu pasa drogowego oraz zajęcia pasa drogowego,
– naliczanie należności za zajęcie pasa drogowego,
– utrzymanie czystości na terenie miasta Dębica,
– nadzór nad dekoracją miasta w czasie świąt okolicznościowych,
– nadzór nad placami zabaw,
– nadzór nad prowadzeniem akcji zimowej na ulicach i chodnikach położonych na terenie miasta Dębica,
– wydawanie uzgodnień w zakresie odprowadzania wód deszczowych,
– wydawanie oświadczeń o skomunikowaniu działek z drogą publiczną,
– opiniowanie zamiarów inwestycyjnych w zakresie ustawy o drogach publicznych,
– utrzymanie zieleni miejskiej,
– opinie wniosków Wydziału GK w sprawie sprzedaży i dzierżawy działek,
– prowadzenie spraw związanych z budową, przebudową i utrzymaniem zjazdów indywidualnych i publicznych,
– sprawowanie opieki nad grobami i cmentarzami wojennymi, zarządzanie cmentarzami komunalnymi oraz opieka nad pomnikami męczeństwa,
– nadzór nad bieżącym utrzymaniem urządzeń gospodarki wodnej.
Pokój nr 228, tel. 14 68 38 228
Sprawy:
– uzyskiwanie pozwoleń budowlanych i realizacja zgłoszeń,
– realizacja zadań w zakresie inżynierii ruchu,
– sprawdzenie oraz wykonywanie dokumentacji technicznej w zakresie remontów i budowy dróg,
– kontrolowanie i typowanie robót w zakresie utrzymania dróg.
– ustalenie poprawności zagospodarowania pasa drogowego,
– wprowadzenie ograniczeń lub zamykanie dróg i drogowych obiektów inżynierskich dla ruchu oraz wyznaczanie objazdów drogami różnej kategorii, gdy występuje bezpośrednie zagrożenie bezpieczeństwa osób i mienia,
– koordynowanie robót i odbiory robót zanikających w zakresie robót drogowych,
– kontrolowanie i typowanie robót w zakresie utrzymania dróg,
– opracowywanie dokumentacji technicznej w zakresie remontów i budowy dróg,
– wydawanie zezwoleń na przejazd pojazdów ponadtonażowych,
– utrzymanie oznakowania na terenie miasta,
– sprawowanie opieki nad grobami i cmentarzami wojennymi, zarządzanie cmentarzami komunalnymi oraz opieka nad pomnikami męczeństwa,
– uzyskiwanie pozwoleń na usuniecie drzew rosnących w pasach drogowych,
– stosowanie sankcji karnych i kierowanie wniosków o ukaranie osób dopuszczających się niszczenia drzew lub krzewów, stosownie do obowiązujących przepisów,
– nadzór nad bieżącym utrzymaniem urządzeń gospodarki wodnej.
Pokój nr 205, tel. 14 68 38 205
Sprawy:
– dozór techniczny nad prawidłowym funkcjonowaniem parkomatów umieszczonych w strefie płatnego parkowania,
– wystawianie opłat podwyższonych za brak opłaty postojowej w strefie płatnego parkowania,
– weryfikacja wnoszonych opłat postojowych w strefie płatnego parkowania,
– rozpatrywanie skarg i wniosków z w/w zadań,
– nadzór techniczny nad parkomatami w strefie płatnego parkowania.
Pokój nr 231, tel. 14 68 38 231
Sprawy:
– przygotowanie zadań inwestycyjnych do realizacji,
– opiniowanie wniosków dotyczących sprzedaży, dzierżawy, podziałów nieruchomości gminnych,
– prowadzenie spraw terenowo-prawnych związanych z uzyskaniem zgody na wejście w teren oraz wykup nieruchomości w celu realizacji inwestycji,
– odszkodowania za nieruchomości zajęte pod realizowane inwestycje,
– zlecanie opracowywania operatów geodezyjnych i szacunkowych,
– przeglądy gwarancyjne,
– przygotowanie zadań inwestycyjnych do realizacji,
– realizacja inwestycji.
Pokój nr 231 tel. 14 68 38 231
Sprawy:
– nadzór inwestorski w zakresie robót budowlanych, sanitarnych, elektrycznych,
– oświetlenie uliczne.
Wydział Inwestycji
Dyrektor Wydziału: Urszula Rodzoń
Pokój nr 209, tel. 14 68 38 209
e-mail: urszula.rodzon@umdebica.pl
Sprawy:
– prowadzenie spraw związanych z przygotowaniem i realizacją remontów i inwestycji miejskich, z wyłączeniem remontów i inwestycji drogowych realizowanych przez Wydział Infrastruktury Miejskiej i Dróg,
– uzyskiwanie pozwoleń budowlanych i realizacja zgłoszeń w zakresie prowadzonych zadań,
– wykonywanie lub zlecanie dokumentacji technicznej w zakresie prowadzonych remontów i inwestycji ,
– prowadzenie spraw terenowo-prawnych związanych z uzyskaniem zgody na wejście w teren oraz wykup nieruchomości w celu realizacji prowadzonych inwestycji,
– zlecenie opracowania operatorów geodezyjnych i szacunkowych,
– zlecenie opracowania ocen oddziaływania na środowisko i ocen rozwiązań projektowych w zakresie inwestycji uciążliwych dla środowiska i ludzi oraz mogących pogorszyć stan środowiska,
– w zakresie realizowanych zadań powoływanie komisji odbiorowych i dokonywanie odbiorów robót,
– prowadzenie rozliczeń rzeczowo-finansowych prowadzonych zadań przy współudziale Wydziału Budżetu i Finansów,
– powoływanie komisji przeglądów gwarancyjnych, dokonywanie tych przeglądów i występowanie do Wydziału Budżetu i Finansów o zwrot środków finansowych zatrzymanych na poczet należytego wykonywania umowy,
– opracowywanie informacji i sprawozdań z realizowanych zadań dla potrzeb własnych i innych zainteresowanych,
– współuczestniczenie i opracowywanie wniosków o dofinansowanie inwestycji w zakresie infrastruktury technicznej oraz budowy obiektów wpływających na ochronę środowiska i innych inwestycji w zakresie dotyczącym budżetu miasta.
Samodzielne Stanowisko Audytu Wewnętrznego
Audytor Wewnętrzny: Wioletta Hadowska
Pokój nr 204 tel. 14 68 38 204
e-mail: wioletta.hadowska@umdebica.pl
Sprawy:
– w porozumieniu z Burmistrzem Miasta, przygotowanie na podstawie przeprowadzonej analizy ryzyka, rocznych planów audytu wewnętrznego,
– wspieranie Burmistrza Miasta w realizacji celów i zadań Urzędu poprzez dokonywanie niezależnej i
obiektywnej oceny systemu zarządzania w Urzędzie w zakresie jego adekwatności, skuteczności i efektywności,
– w ramach stwierdzonych nieprawidłowości wydawanie rekomendacji będących propozycjami zaleceń usprawniających działalność Urzędu,
– na wniosek lub za zgodą Burmistrza Miasta wykonywanie czynności doradczych, w tym przedkładanie opinii i składanie wniosków, mających na celu usprawnienie działalności Urzędu,
– wykonywanie czynności sprawdzających mających na celu ocenę działań podjętych w celu realizacji rekomendacji,
– opracowywanie rocznych sprawozdań z realizacji planu audytu,
– gromadzenie kopii protokołów wraz z podjętymi uchwałami Zgromadzeń Wspólników, Rad Nadzorczych i Zarządów spółek miejskich oraz prowadzenie ich rejestrów,
– przyjmowanie i analizowanie informacji o wynikach ekonomiczno-finansowych spółek,
– przyjmowanie rocznych sprawozdań finansowych spółek, celem ich zatwierdzenia przez Zgromadzenie Wspólników,
– przekazywanie kompletu dokumentów będących przedmiotem Zgromadzenia Wspólników Burmistrzowi
Miasta lub właściwej osobie reprezentującej Gminę Miasto Dębica w sytuacji, gdy Burmistrz Miasta nie może uczestniczyć w zgromadzeniu osobiście (najpóźniej jeden dzień przed planowanym terminem posiedzenia),
– prowadzenie spraw dot. powołania i odwołania członków rad nadzorczych,
– przygotowywanie oraz przedkładanie Burmistrzowi Miasta rocznej informacji w zakresie sprawowania nadzoru właścicielskiego nad spółkami.
Biuro Promocji
Kierownik Biura: Natalia Chodór
e-mail: natalia.chodor@umdebica.pl
Pokój nr 38, tel.14 68 38 238
Pokój nr 39, tel. 14 68 38 239
Sprawy:
– planowanie działalności promocyjno-informacyjnej miasta Dębicy,
– analiza publikacji zamieszczanych w środkach masowego przekazu,
– przygotowywanie koncepcji dotyczących promocji miasta za pośrednictwem działalności wystawienniczej, wydawniczej i innej oraz ich realizacja,
– przygotowywanie informacji i materiałów prasowych,
– współdziałanie z przedstawicielami środków masowego przekazu i informowanie ich o działalności władz miasta,
– medialna obsługa lokalnych uroczystości kulturalnych, sportowych, patriotycznych, społecznych, etc. z udziałem Burmistrza Miasta Dębicy,
– bieżące prowadzenie aktualności strony internetowej miasta Dębicy,
– obsługa profilu Facebooka Urzędu Miejskiego w Dębicy,
– wprowadzanie filmów promocyjnych na stronę www.debica.pl, www.facebook.com, kanał YouTube,
– współpraca z organizacjami i innymi instytucjami w zakresie promocji miasta,
– organizacja, współorganizowanie i koordynacja wydarzeń sportowych, kulturalnych i patriotycznych w mieście,
– organizacja, koordynacja i nadzór nad realizacją działań związanych z organizacją rocznic, imprez pod patronatem Burmistrza oraz ważnych spotkań z udziałem władz miasta,
– opracowywanie kalendarium wydarzeń kulturalnych, patriotycznych i sportowych w mieście,
– przygotowywanie oficjalnych spotkań, uroczystości państwowych i lokalnych, obsługa delegacji zagranicznych,
– współpraca z instytucjami, samorządami, jednostkami miejskimi i organizacjami pozarządowymi z zakresu kultury, sportu gospodarki, itd.,
– organizowanie przebiegu wizyt krajowych i zagranicznych,
– organizacja oraz udział w imprezach promocyjnych, takich jak: wystawy, targi, konferencje prasowe, spotkania branżowe,
– prowadzenie spraw związanych z realizacją współpracy międzynarodowej miasta, w tym współpracy transgranicznej i spraw związanych z integracją europejską,
– realizacja umów z miastami i rejonami partnerskimi oraz nawiązywanie nowych kontaktów krajowych i zagranicznych,
– obsługa kontaktów zagranicznych miasta w zakresie tłumaczeń językowych,
– nadzór nad opracowywaniem informacji o miastach partnerskich na stronę internetową miasta, informatorów, folderów, ulotek,
– prowadzenie spraw związanych z programami Dębicka Karta Dużej Rodziny i Dębicka Karta Seniora oraz ich promocja,
– przyjmowanie wniosków i realizacja procedury przyznawania dorocznych nagród Burmistrza Miasta Dębicy – Żagli Kultury za osiągnięcia w dziedzinie twórczości artystycznej, upowszechniania i ochrony kultury,
– przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków o patronat honorowy Burmistrza Miasta,
– planowanie działalności informacyjnej Urzędu Miasta,
– przygotowywanie informacji prasowych oraz przekazywanie materiałów o Dębicy do serwisów internetowych /wydawnictw,
– obsługa systemu komunikacji mobilnej z mieszkańcami Dębicy.
Biuro Kontroli
Kierownik Biura: Magdalena Radzik
Pokój nr 203, tel. 14 68 38 203
e-mail: magdalena.radzik@umdebica.pl
Sprawy:
– przygotowywanie, w uzgodnieniu z Burmistrzem Miasta Dębicy, rocznych planów kontroli,
– przeprowadzanie kontroli w Urzędzie i jednostkach organizacyjnych Gminy Miasta Dębica – w zakresie
badania zgodności z prawem, gospodarności i celowości wydatkowania środków finansowych,
– przeprowadzanie kontroli prawidłowości wykorzystania dotacji przekazanych organizacjom pożytku
publicznego na realizację zleconych zadań publicznych,
– przeprowadzanie kontroli dotacji przekazanych na prowadzenie działalności niepublicznych placówek
oświatowych,
– współpraca z Komisją Rewizyjną i innymi komisjami Rady Miejskiej oraz organami kontroli, w uzgodnieniu z Burmistrzem Miasta,
– przedkładanie Burmistrzowi Miasta wniosków pokontrolnych i projektów zaleceń pokontrolnych,
– przedkładanie Burmistrzowi Miasta rocznych sprawozdań z realizacji planu kontroli za dany rok.
Wydział Gospodarki Przestrzennej
Dyrektor Wydziału: Magdalena Lis
Pokój nr 221, tel. 14 68 38 221
e-mail: magdalena.lis@umdebica.pl
Zastępca Dyrektora Wydziału: Iwona Biduś
Pokój nr 222, tel. 14 68 38 222
e-mail: iwona.bidus@umdebica.pl
Pokój nr 220, tel. 14 68 38 220
Sprawy:
– decyzje o ustaleniu warunków zabudowy dla zabudowy mieszkaniowej, gospodarczej, garażowej i obiektów towarzyszących,
– decyzje o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego.
Pokój nr 222, tel. 14 68 38 222
Sprawy:
– wypisy, wyrysy z planu zagospodarowania przestrzennego lub studium,
– zaświadczenia o braku planu zagospodarowanie przestrzennego,
– procedury związane z opracowaniem (zmianą) planów miejscowych lub studium,
– opiniowanie wstępnych projektów podziału nieruchomości.
Pokój nr 219, tel. 14 68 38 219
Sprawy:
– decyzje o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego,
– decyzje o warunkach zabudowy dla inwestycji drogowych, obiektów usługowych i przemysłowych,
– decyzje o środowiskowych uwarunkowaniach,
– gminna ewidencja zabytków.
Wydział Kadr, Płac i Informatyzacji
Dyrektor Wydziału: Kinga Lada
Pokój nr 111, tel. 14 68 38 111
e-mail: kinga.lada@umdebica.pl
Zastępca Dyrektora Wydziału: Małgorzata Bednarek
Pokój nr 111, tel. 14 68 38 112
e-mail: malgorzata.bednarek@umdebica.pl
Pokój nr 107, tel. 14 68 38 107
Sprawy:
– kadry Urzędu Miejskiego, dyscyplina i organizacja pracy, sprawy socjalne pracowników,
– organizacja wewnętrzna Urzędu Miejskiego,
– rejestr zarządzeń Burmistrza, Regulaminy wewnętrzne Urzędu.
Pokój nr 37, tel. 14 68 38 237
Sprawy:
– zabezpieczenie informatyczne Urzędu Miejskiego,
– serwis sprzętu komputerowego Urzędu.
Pokój nr 121, tel. 14 68 38 121
Sprawy:
– naliczanie wynagrodzeń pracowników Urzędu,
– naliczanie stypendiów artystycznych i sportowych dla uczniów i studentów,
– naliczanie umów zleceń i o dzieło,
– sporządzanie informacji podatkowych PIT-11, PIT-R i PIT8-C,
– wydawanie zaświadczeń o wynagrodzeniach i zaświadczeń RP-7 do celów emerytalnych i kapitału początkowego,
– sporządzanie sprawozdań GUS o wynagrodzeniach,
– sporządzanie wniosków o refundację wynagrodzeń prac interwencyjnych,
– zgłaszanie i wyrejestrowanie osób do ZUS,
– obsługa KZP,
– obsługa PPK.
Biuro Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego
Kierownik Biura: Krzysztof Bukała-Acedański
Pokój nr 235, tel. 14 68 38 235
e-mail: krzysztof.acedanski@umdebica.pl
Sprawy:
– prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań zarządzania kryzysowego, obrony cywilnej , ochrony przeciwpowodziowej, opracowywanie i wykonywanie niezbędnych w tym zakresie dokumentów , nakładanie zadań w powyższym zakresie oraz kontrolowanie ich realizacji w podmiotach na terenie miasta,
– prowadzenie spraw dotyczących gospodarki sprzętem obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego oraz ochrony przeciwpowodziowej na terenie Miasta,
– prowadzenie spraw związanych z organizacją funkcjonowania Miejskiego Centrum Zarządzania Kryzysowego oraz aktualizowanie składu miejskiego zespołu zarządzania kryzysowego.
Pokój nr 234, tel. 14 683 82 34
Sprawy:
– prowadzenie spraw obronnych oraz opracowywanie niezbędnych dokumentów planistycznych w tym zakresie,
– prowadzenie baz danych HNS i zarządzania kryzysowego,
– prowadzenie spraw związanych z organizacją formacji obrony cywilnej, w tym nadawanie przydziałów organizacyjno-moblizacyjnych do formacji OC.
Biuro Radców Prawnych
Kierownik Biura: Joanna Żurek – Krupka
Pokój nr 42, tel. 14 68 38 242
e-mail: joanna.krupka@umdebica.pl
Sprawy:
– opiniowanie pod względem redakcyjnym i prawnym projektów uchwał Rady Miejskiej w Dębicy oraz Zarządzeń Burmistrza Miasta,
– świadczenie obsługi prawnej dla komórek organizacyjnych Urzędu Miejskiego,
– reprezentowanie Gminy Miasta Dębica w zakresie prawnym, w tym występowanie w charakterze pełnomocnika w postępowaniu sądowym, administracyjnym oraz przed innymi organami orzekającymi,
– opiniowanie projektów umów i porozumień zawieranych w imieniu Gminy Miasta Dębica,
– wydawanie opinii prawnych i udzielenie wyjaśnień w zakresie stosowania przepisów prawa,
– obsługa prawna posiedzeń Rady Miejskiej.
Biuro Rady Miejskiej
Kierownik Biura: Monika Jachimiec
Pokój nr 152, tel. 14 68 38 152
e-mail: monika.jachimiec@umdebica.pl
Sprawy:
– zapewnienie sprawnego funkcjonowania Rady i jej organów,
– zapewnienie obsługi merytorycznej, administracyjnej i kancelaryjno – technicznej Przewodniczącego Rady i Komisji Rady,
– organizacyjne przygotowanie posiedzeń sesji Rady Miejskiej i Komisji Rady,
– opracowywanie i sporządzanie protokołów z sesji Rady Miejskiej oraz Komisji stałych Rady,
– opracowywanie projektów uchwał Rady Miejskiej dotyczących spraw wewnętrznych Rady,
– prowadzenie rejestru i zbioru uchwał Rady Miejskiej oraz interpelacji i wniosków radnych zgłaszanych na sesjach oraz w okresie między sesjami,
– wykonywanie czynności związanych z przekazywaniem uchwał Rady Miejskiej organom nadzoru oraz do publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Podkarpackiego,
– prowadzenie spraw związanych z ogłaszaniem uchwał Rady Miejskiej w Dębicy,
– prowadzenie dokumentacji i rejestrów wniosków i postulatów z posiedzeń stałych komisji Rady,
– opracowywanie wniosków, opinii i ustaleń z obrad Rady Miejskiej i jej organów oraz przekazywanie ich odpowiednim organom,
– zapewnienie niezbędnej pomocy technicznej, administracyjnej i organizacyjnej radnym w sprawowaniu ich funkcji,
– opracowywanie harmonogramu pełnienia dyżurów przez radnych,
– obsługa Biuletynu Informacji Publicznej w zakresie spraw realizowanych przez Radę Miejską i Komisje Rady – zawiadomienia o sesjach i posiedzeniach komisji.
Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych / Inspektor Ochrony Danych Osobowych
Pełnomocnik: Kinga Małozięć
Pokój nr 142, tel. 14 68 38 142
e-mail: kinga.maloziec@umdebica.pl
Sprawy:
– zapewnienie ochrony informacji niejawnych, w tym : opracowanie i aktualizacja planu ochrony informacji niejawnych w tut. Urzędzie, prowadzenie szkoleń, prowadzenie zwykłych postępowań sprawdzających, organizacja pracy i sprawowanie bieżącego nadzoru nad Kancelarią Niejawną, zarządzanie ryzykiem bezpieczeństwa informacji niejawnych, kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji,
– ochrona danych osobowych w tut. Urzędzie,
– przyjmowanie, ewidencjonowanie i przechowywanie oświadczeń o stanie majątkowym składanych do Burmistrza Miasta przez osoby pełniące najwyższe funkcje w jednostkach samorządu terytorialnego.
– informowanie administratora, podmiotu przetwarzającego oraz pracowników, którzy przetwarzają dane osobowe, o obowiązkach spoczywających na nich na mocy Rozporządzenia oraz innych przepisów Unii lub państw członkowskich o ochronie danych i doradzanie im w tej sprawie,
– monitorowanie przestrzegania Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), innych przepisów Unii lub państw członkowskich o ochronie danych oraz polityk administratora lub podmiotu przetwarzającego w dziedzinie ochrony danych osobowych, w tym podział obowiązków, działania zwiększające świadomość, szkolenia personelu uczestniczącego w operacjach przetwarzania oraz powiązane z tym audyty,
– udzielanie na żądanie zaleceń co do oceny skutków dla ochrony danych oraz monitorowanie jej wykonania zgodnie z art. 35 Rozporządzenia,
– współpraca z organem nadzorczym – Prezesem Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
– pełnienie funkcji punktu kontaktowego dla organu nadzorczego w kwestiach związanych z przetwarzaniem, w tym z uprzednimi konsultacjami, o których mowa w art. 36 Rozporządzenia, oraz w stosownych przypadkach prowadzenie konsultacji we wszelkich innych sprawach.
Samodzielne stanowisko ds. BHP
Elżbieta Zajączkowska
Pokój nr 50, tel. 14 68 38 250
e-mail: elzbieta.zajaczkowska@umdebica.pl
Sprawy:
– wykonywanie zadań wynikających z przepisów prawa pracy dotyczących służby bezpieczeństwa i higieny pracy,
– prowadzenie spraw związanych z zabezpieczeniem przeciwpożarowym budynku Urzędu Miejskiego w Dębicy.
Wydział Ochrony Środowiska
Dyrektor Wydziału: Marcin Barnaś
Pokój nr 215, tel. 14 68 38 215
e-mail: marcin.barnas@umdebica.pl
Sprawy:
– koordynacja i nadzór nad realizacją zadań Wydziału Ochrony Środowiska,
– nadzór nad prawidłowością funkcjonowania systemu gospodarowania odpadami komunalnymi na terenie Gminy Miasta Dębica,
– nadzór nad realizacją umów zawartych z Wykonawcami w sprawach objętych zakresem działania Wydziału Ochrony Środowiska,
– obsługa stron w zakresie funkcjonowania systemu gospodarki odpadami komunalnymi,
– naliczanie opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Zastępca Dyrektora Wydziału: Wiesław Stanaszek
Pokój nr 218, tel. 14 68 38 218
e-mail: wieslaw.stanaszek@umdebica.pl
Sprawy:
– nadzór nad realizacją zadań naprawczych określonych w harmonogramie rzeczowo-finansowym Aktualizacji Programu Ochrony Powietrza dla strefy podkarpackiej,
– prowadzenie na bieżąco ewidencji wymiany źródeł ciepła wykorzystujących paliwa węglowe na niskoemisyjne poprzez podłączenie do sieci ciepłowniczej lub sieci gazowej,
– realizacja dotacji na wymianę źródeł ciepła,
– kontrola urządzeń grzewczych,
– przekazywanie Marszałkowi Województwa Podkarpackiego poprzez portal e-sprawozdawczość informacji o podejmowanych na terenie Miasta Dębica działaniach w ramach realizacji Programu ochrony powietrza dla strefy podkarpackiej,
– prowadzenie działań informacyjnych i edukacyjnych w zakresie ochrony powietrza,
– prowadzenie działań edukacyjnych i informacyjnych w zakresie: prawidłowego i racjonalnego użytkowania energii, odnawialnych źródeł energii, ochrony powietrza, właściwych sposobów spalania paliw stałych i ich wpływu na emisje zanieczyszczeń,
– współdziałanie z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej,
– przyjmowanie od właścicieli lub zarządców budynków lub lokali, deklaracji o źródłach ciepła lub źródłach spalania paliwa, o którym mowa w ustawie o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz centralnej ewidencji emisyjności budynków oraz wprowadzanie danych i informacji zawartych w tych deklaracjach do systemu teleinformatycznego obsługującego ewidencję emisyjności budynków,
– prowadzenie spraw i zagadnień związanych z realizacją projektu „Skuteczne wdrożenie programu ochrony powietrza dla województwa podkarpackiego z uwzględnieniem problemu ubóstwa energetycznego Podkarpackie- żyj i oddychaj” (LIFE),
– bezpośrednia pomoc dla beneficjentów Programu Czyste Powietrze (najwyższego i podwyższonego poziomu dofinansowania) – działania operatorskie,
– pomoc w Programie Czyste Powietrze poprzez przyjmowanie i rozliczanie wniosków,
– doradztwo energetyczne.
Pokój nr 210, tel. 14 68 38 210
Sprawy:
– doradca ds. powietrza i energii: wspieranie mieszkańców w wyborze ekologicznego źródła ciepła, doradztwo dotyczące sposobów uzyskania dofinansowania do wymiany pieca, termomodernizacji budynków i in.,
– doradca ds. zarządzania energią: wdrażanie i monitorowanie standardów zarządzania energią (w tym racjonalne zużycie energii w budynkach publicznych na terenie miasta), podejmowanie działań zmierzających do oszczędności energii w sektorze publicznym, wykorzystanie OZE, podniesienie efektywności energetycznej oraz planowanie i opiniowanie działań inwestycyjnych,
– działania doradcze mające na celu pomoc w pozyskaniu środków na realizację zadań poprzez skorzystanie z aktualnych programów dotacyjnych,
– prowadzenie kontroli palenisk domowych oraz doradztwo w zakresie efektywności energetycznej oraz racjonalizacji zużycia energii,
– prowadzenie działań edukacyjnych z zakresie racjonalnego zarządzania energią oraz wpływu zieleni na jakość powietrza i jakość życia mieszkańców,
– monitorowanie i analiza zużycia energii w obiektach gminy i jej jednostkach organizacyjnych,
– przygotowanie projektów w zakresie ograniczenia zużycia energii przez budynki publiczne,
– współdziałanie z Departamentem Ochrony Środowiska Urzędu Marszałkowskiego w Rzeszowie.
Pokój nr 216, tel. 14 68 38 216
Sprawy:
– obsługa stron w zakresie funkcjonowania systemu gospodarki odpadami komunalnymi,
– przyjmowanie i weryfikowanie deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi od właścicieli nieruchomości,
– przyjmowanie i weryfikowanie wniosków o zwolnienie w części z opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
– naliczanie opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
– prowadzenie postępowań związanych z określeniem wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi dla właścicieli nieruchomości, którzy nie są obowiązani do ponoszenia opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi na rzecz gminy,
– nadzór nad firmami prowadzącymi odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, zgodnie z zawartymi umowami/porozumieniami,
– nadzór nad punktem selektywnego zbierania odpadów komunalnych (PSZOK),
– kontrolowanie firm wpisanych do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,
– sprawozdawczość komunalna.
Pokój nr 217, tel. 14 68 38 217
Sprawy:
– monitoring byłego składowiska odpadów komunalnych w Chotowej oraz nadzór nad wywozem i unieszkodliwianiem odcieków ze składowiska,
– wydawanie decyzji dotyczących usunięcia drzew i krzewów z terenu nieruchomości,
– przygotowanie wniosków do Starosty Dębickiego dotyczących usunięcia drzew i krzewów z terenów będących własnością Gminy Miasta Dębica,
– stosowanie sankcji karnych i kierowanie wniosków o ukaranie osób dopuszczających się niszczenia drzew i krzewów, stosownie do obowiązujących przepisów,
– prowadzenie zagadnień dotyczących pomników przyrody,
– wnioskowanie o ustanowienie przez radę odpowiednich form ochrony przyrody,
– opiniowanie projektów zagospodarowania złóż (wydobywanie kopalin),
– prowadzenie publicznie dostępnego wykazu danych zawierających informacje o środowisku i jego ochronie,
– prowadzenie ewidencji zbiorników bezodpływowych oraz przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie Gminy Miasta Dębica,
– sporządzanie sprawozdania z realizacji Krajowego programu oczyszczania ścieków komunalnych,
– prowadzenie spraw związanych ze zmianą stosunków wodnych na gruncie,
– współpraca w zakresie bieżącej działalności ze Spółką Wodociągi Dębickie odpowiadającej za dostarczanie wody miastu Dębica,
– zamieszczanie na stronie internetowej informacji o jakości wody przeznaczonej do spożycia,
–wydawanie poświadczeń w celu nabycia nieruchomości rolnych dla zwiększenia powierzchni użytków rolnych gospodarstw rodzinnych,
– realizacja dotacji na wymianę źródeł ciepła,
– przekazywanie Marszałkowi Województwa Podkarpackiego poprzez portal e-sprawozdawczość informacji o podejmowanych na terenie Miasta Dębicy działaniach w ramach realizacji Programu ochrony powietrza dla strefy podkarpackiej,
– przygotowywanie wniosków, specyfikacji istotnych warunków zamówienia i załączników w postępowaniach przetargowych dotyczących realizacji zadań Wydziału, uczestnictwo w komisjach przetargowych,
– prowadzenie działań informacyjnych i edukacyjnych w zakresie ochrony środowiska,
– organizowanie akcji deratyzacyjnej,
– sporządzanie i rozliczanie wniosków o dofinansowanie zadań z zakresu demontażu, zbierania, transportu i unieszkodliwiania odpadów zawierających azbest,
– prowadzenie rejestru obiektów budowlanych z elementami zawierającymi azbest oraz inne substancje stwarzające szczególne zagrożenie dla środowiska,
– realizacja Programu Oczyszczania Kraju z Azbestu,
– prowadzenie spraw związanych ze zwalczaniem zaraźliwych chorób zwierzęcych,
– nadzór nad prowadzeniem „schroniska dla bezdomnych zwierząt” w Dębicy, realizowanie programu zapobiegania bezdomności zwierząt, wydawanie zezwoleń na utrzymanie psów ras agresywnych.
Wydział Polityki Społecznej
Dyrektor: Elżbieta Drąg
Pokój nr 39A, tel. 14 683 82 33
e-mail: elzbieta.drag@umdebica.pl
Sprawy:
– prowadzenie spraw z zakresu polityki społecznej, w tym współpracy z organizacjami pozarządowymi,
– opracowywanie programów gminnych profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz przeciwdziałania narkomanii, przygotowywanie projektów uchwał oraz realizacja zadań w nich zawartych,
– tworzenie programów służących poprawie warunków życia, zdrowia i integracji społecznej mieszkańców miasta Dębicy,
– opracowywanie, realizacja i ocena efektów programów zdrowotnych (Strategia Polityki Zdrowotnej) dostosowanych do potrzeb mieszkańców,
– realizacja zadań w zakresie zdrowia publicznego, w tym promocja i ochrona zdrowia oraz nadzór nad wydatkowaniem środków finansowych przeznaczonych na te cele,
– tworzenie i koordynacja rocznych i wieloletnich programów współpracy samorządu z organizacjami pozarządowymi oraz opracowywanie sprawozdań z ich realizacji,
– przygotowywanie projektów uchwał związanych z działalnością pożytku publicznego i wolontariatem,
– organizowanie otwartych konkursów ofert na realizację zadań publicznych oraz opracowywanie dokumentacji dotyczącej przekazywania dotacji organizacjom pozarządowym i innym podmiotom,
– kontrola realizacji zadań publicznych powierzonych organizacjom pozarządowym oraz rozliczanie przekazanych dotacji we współpracy z komórką finansową Urzędu,
– organizowanie naboru wniosków o przyznanie dotacji celowej dla klubów sportowych zgodnie z warunkami określonymi w uchwałach Rady Miejskiej,
– współpraca z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej oraz innymi jednostkami miejskimi w zakresie realizacji Gminnej Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych,
– budowanie dialogu, partnerstwa i współpracy między organizacjami pozarządowymi, władzami lokalnymi i innymi podmiotami działającymi na rzecz społeczności lokalnej,
– organizowanie działań edukacyjnych, kampanii informacyjnych, imprez oraz udział w akcjach i programach dotyczących ochrony zdrowia, polityki senioralnej i profilaktyki uzależnień,
-prowadzenie spraw związanych z udzielaniem i rozliczaniem dotacji dla podmiotów spoza sektora finansów publicznych,
– współpraca z uczelniami, instytucjami rządowymi i pozarządowymi oraz podmiotami leczniczymi w zakresie zdrowia publicznego, profilaktyki i spraw społecznych,
– obsługa administracyjna i współpraca w zakresie funkcjonowania rad społecznych działających na terenie miasta (np. Rady Seniorów, Rady Pożytku Publicznego, Rady Kobiet, Młodzieżowej Rady Miasta),
– kreowanie polityki społecznej miasta poprzez opracowywanie i wdrażanie innowacyjnych rozwiązań w obszarze integracji społecznej, polityki senioralnej, aktywizacji społecznej mieszkańców.
Wydział Administracyjno-Gospodarczy
Dyrektor Wydziału: Iwona Maliborska
Pokój nr 50, tel. 14 68 38 250
e-mail: iwona.maliborska@umdebica.pl
Sprawy:
– zakupy i rozliczenia usług oraz wyposażenia dostarczonych do Urzędu Miejskiego,
– ewidencja majątku urzędu,
– gospodarowanie środkami budżetowymi na potrzeby administracyjne i gospodarcze,
– utrzymanie techniczne budynku Urzędu Miejskiego.
Zastępca Dyrektora Wydziału: Sylwia Gwóźdź
Pokój nr 40, tel. 14 683 82 40
e-mail: sylwia.gwozdz@umdebica.pl
Sprawy:
– pomoc interesantom w zakresie korzystania z portali wdrożonych w Urzędzie oraz pomoc przy załatwianiu spraw urzędowych przez Internet,
– obsługa portalu „konsultacje społeczne”,
– prowadzenie spraw związanych z potwierdzaniem profilu zaufanego w Urzędzie,
– prowadzenie spraw związanych z promocją e-usług i profilu zaufanego,
– udzielanie informacji o procedurach obowiązujących przy załatwianiu spraw w Urzędzie oraz właściwości rzeczowej poszczególnych wydziałów Urzędu,
– prowadzenie spraw związanych z mierzeniem poziomu satysfakcji klientów Urzędu Miejskiego,
– organizacja Dni Otwartych Urzędu dla interesantów,
– udzielanie niezbędnej pomocy, przy załatwianiu spraw urzędowych, osobom ze szczególnymi potrzebami, w tym osobom niepełnosprawnym,
– prowadzenie rezerwacji sali sesyjnej.
Pokój nr 57, tel. 14 683 82 57
Sprawy:
– punkt informacyjny dla interesantów,
– Dziennik Podawczy – kancelaria korespondencji wpływającej do Urzędu,
– prowadzenie spraw związanych z potwierdzaniem profilu zaufanego w Urzędzie.
Pokój nr 112, tel. 14 683 81 00
Sprawy:
– centrala telefoniczna Urzędu Miejskiego w Dębicy,
– kancelaria korespondencji wysyłanej.
Samodzielne Stanowisko Nadzoru Właścicielskiego
Lucyna Grych-Kusek
Pokój nr 16, tel. 14 68 38 271
e-mail: lucyna.grych-kusek@umdebica.pl
– analiza formalna i finansowa przedkładanych przez spółki z udziałem Gminy Miasta Dębicy dokumentów niezbędnych do odbycia Zgromadzenia Wspólników,
– uzyskiwanie opinii i analiz właściwych komórek organizacyjnych Urzędu Miejskiego w zakresie obejmującym dokumentację merytoryczną spraw stawianych na posiedzeniach Zgromadzenia Wspólników,
– przygotowanie i przedłożenie Burmistrzowi Miasta rocznej informacji ze sprawowania nadzoru właścicielskiego,
– przyjmowanie i analiza informacji o wynikach ekonomiczno-finansowych spółek,
– przyjmowanie rocznych sprawozdań finansowych spółek w celu zatwierdzenia przez Zgromadzenie Wspólników.