Wniosek o zmianę danych adresowych w sprawach podatkowych
Osoba uprawniona do złożenia wniosku:
– osoba fizyczna,
– osoba prawna,
– pełnomocnik na podstawie udzielonego pełnomocnictwa.
Termin i sposób załatwienia sprawy:
Zmiany danych adresowych dokonywane są na żądanie Strony bez zbędnej zwłoki.
Wymagane dokumenty:
– wniosek o zmianę danych adresowych
– pełnomocnictwo – w przypadku ustanowienia pełnomocnika wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty skarbowej.
Wniosek o zmianę danych adresowych może być składany elektronicznie, bez konieczności wychodzenia z domu za pomocą portalu e-usług miasta Dębica:
https://e-uslugi.debica.pl/Service/getServiceCard/id,79,cid,73.html
Opłaty:
– 17 zł od każdego złożonego dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa,
z uwzględnieniem zwolnień określonych w ustawie z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
Opłatę skarbową należy uiścić w kasie Urzędu Miejskiego w Dębicy lub na ogólny numer rachunku bankowego Urzędu Miejskiego w Dębicy:
PEKAO S. A. 29 1240 4764 1111 0000 4863 34 19.
Wniosek o zwrot lub zaliczenie nadpłaty w podatkach i opłatach lokalnych
Osoba uprawniona do złożenia wniosku:
– osoba fizyczna,
– osoba prawna.
Termin i sposób załatwienia sprawy:
Nadpłaty w podatkach są zwracane bądź zaliczane na poczet bieżących zobowiązań na żądanie Strony bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 30 dni od daty złożenia wniosku.
Wymagane dokumenty:
wniosek o zwrot lub zaliczenie nadpłaty w podatkach i opłatach lokalnych.
Wniosek o zwrot lub zaliczenie nadpłaty może być składany elektronicznie, bez konieczności wychodzenia z domu za pomocą portalu e-usług miasta Dębica:
https://e-uslugi.debica.pl/Service/getServiceCard/id,129,cid,73.html
Wniosek o ulgę w spłacie zobowiązań podatkowych dla osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej
Osoba uprawniona do złożenia wniosku:
– osoba fizyczna nie prowadząca działalności gospodarczej,
– pełnomocnik na podstawie udzielonego pełnomocnictwa.
Termin i sposób załatwienia sprawy:
Wnioski o udzielenie ulgi rozpatrywane są na żądanie Strony. Termin wydania decyzji wynosi 30 dni, a w sprawach szczególnie skomplikowanych – 60 dni od dnia wszczęcia postępowania.
Od wydanej decyzji w sprawie udzielenia ulgi służy Stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Rzeszowie za pośrednictwem Burmistrza Miasta Dębicy, w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji.
Wymagane dokumenty:
– wniosek o udzielenie ulgi
– oświadczenie o stanie majątkowym
– aktualne zaświadczenia o dochodach z zakładu pracy Wnioskodawcy oraz osób prowadzących wspólne gospodarstwo domowe lub zaświadczenie z Powiatowego Urzędu Pracy, decyzje ZUS o wysokości renty/emerytury, decyzje o korzystaniu z pomocy społecznej, umowy zlecenie, umowy o dzieło itp.,
– PIT-36 lub PIT-28 za ostatni rok podatkowy Wnioskodawcy oraz osób prowadzących wspólne gospodarstwo domowe,
– kserokopie dokumentów potwierdzających ponoszone wydatki (np. prąd, gaz, itd.),
– inne dokumenty uzasadniające udzielenie ulgi,
– pełnomocnictwo – w przypadku ustanowienia pełnomocnika wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty skarbowej.
Wniosek o udzielenie ulgi musi zawierać informacje identyfikujące wnioskodawcę oraz określony rodzaj ulgi i zobowiązań będących przedmiotem wniosku. W uzasadnieniu wniosku podatnik powinien wskazać między innymi przyczyny nieuregulowania należnego zobowiązania podatkowego w ustawowym terminie, wykazać istnienie przesłanki „ważnego interesu podatnika” lub „interesu publicznego” wynikającej z art. 67a ustawy ordynacja podatkowa (np. obniżenie zdolności płatniczych podmiotu spowodowanych zdarzeniem losowym typu choroba, powódź, pożar, itp. lub trudną sytuację życiową, której podatnik nie mógł przewidzieć lub zapobiec), a także dokumenty obrazujące sytuację finansowo – materialną oraz potwierdzające trudną sytuację finansową.
Wniosek o udzielenie ulgi oraz oświadczenie o stanie majątkowym mogą być składane elektronicznie, bez konieczności wychodzenia z domu za pomocą portalu e-usług miasta Dębica: https://e-uslugi.debica.pl/Service/getServiceCard/id,89,cid,73.html
Opłaty:
– 17 zł od każdego złożonego dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa,
z uwzględnieniem zwolnień określonych w ustawie z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
Opłatę skarbową należy uiścić w kasie Urzędu Miejskiego w Dębicy lub na ogólny numer rachunku bankowego Urzędu Miejskiego w Dębicy:
PEKAO S. A. 29 1240 4764 1111 0000 4863 34 19.
Wniosek o ulgę w spłacie zobowiązań podatkowych dla podatników prowadzących działalność gospodarczą
Osoba uprawniona do złożenia wniosku:
– osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą,
– osoba prawna,
– pełnomocnik na podstawie udzielonego pełnomocnictwa.
Termin i sposób załatwienia sprawy:
Wnioski o udzielenie ulgi rozpatrywane są na żądanie Strony. Termin wydania decyzji wynosi 30 dni, a w sprawach szczególnie skomplikowanych – 60 dni od dnia wszczęcia postępowania.
Od wydanej decyzji w sprawie udzielenia ulgi służy Stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Rzeszowie za pośrednictwem Burmistrza Miasta Dębicy, w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji.
Wymagane dokumenty:
1. W przypadku osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą:
– wniosek o ulgę w spłacie zobowiązań podatkowych
– oświadczenie o stanie majątkowym
– zestawienie przychodów i wydatków z prowadzonej działalności gospodarczej lub sprawozdania finansowe za okres bieżący oraz ostatni rok kalendarzowy,
– PIT-36 lub PIT-28 za ostatni rok podatkowy Wnioskodawcy oraz osób prowadzących wspólne gospodarstwo domowe,
– formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis – na wzorze określonym przez Radę Ministrów,
– oświadczenie o otrzymaniu bądź o nieotrzymaniu pomocy de minimis w bieżącym roku kalendarzowym oraz w dwóch poprzedzających go latach kalendarzowych
– oświadczenie o otrzymaniu bądź o nieotrzymaniu pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie w bieżącym roku kalendarzowym oraz w dwóch poprzedzających go latach kalendarzowych,
– inne dokumenty uzasadniające udzielenie ulgi,
– pełnomocnictwo – w przypadku ustanowienia pełnomocnika wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty skarbowej.
2. W przypadku osób prawnych, jednostek organizacyjnych, spółek nie posiadających osobowości prawnej:
– wniosek o ulgę w spłacie zobowiązań podatkowych
– oświadczenie o stanie majątkowym
– sprawozdania finansowe – bilans oraz rachunek zysków i strat za okres bieżący oraz dwa poprzedzające go lata kalendarzowe,
– w przypadku jednostek organizacyjnych- Statut,
– deklaracje składane do GUS w zakresie zatrudnienia: Z-03, Z-06 za bieżący okres oraz dwa poprzedzające go lata kalendarzowe,
– formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis – na wzorze określonym przez Radę Ministrów,
– oświadczenie o otrzymaniu bądź o nieotrzymaniu pomocy de minimis w bieżącym roku kalendarzowym oraz w dwóch poprzedzających go latach kalendarzowych
– oświadczenie o otrzymaniu bądź o nieotrzymaniu pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie w bieżącym roku kalendarzowym oraz w dwóch poprzedzających go latach kalendarzowych,
– inne dokumenty uzasadniające udzielenie ulgi,
– pełnomocnictwo – w przypadku ustanowienia pełnomocnika wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty skarbowej.
Wniosek o udzielenie ulgi musi zawierać informacje identyfikujące wnioskodawcę oraz określony rodzaj ulgi i zobowiązań będących przedmiotem wniosku. W uzasadnieniu wniosku podatnik powinien wskazać między innymi przyczyny nieuregulowania należnego zobowiązania podatkowego w ustawowym terminie, wykazać istnienie przesłanki „ważnego interesu podatnika” lub „interesu publicznego” wynikającej z art. 67a ustawy ordynacja podatkowa (np. obniżenie zdolności płatniczych podmiotu spowodowanych zdarzeniem losowym typu choroba, powódź, pożar, itp. lub trudną sytuację życiową, której podatnik nie mógł przewidzieć lub zapobiec), a także dokumenty obrazujące sytuację finansowo – materialną oraz potwierdzające trudną sytuację finansową.
Wniosek o udzielenie ulgi oraz oświadczenie o stanie majątkowym mogą być składane elektronicznie, bez konieczności wychodzenia z domu za pomocą portalu e-usług miasta Dębica: https://e-uslugi.debica.pl/Service/getServiceCard/id,88,cid,73.html
Opłaty:
– 17 zł od każdego złożonego dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa,
z uwzględnieniem zwolnień określonych w ustawie z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
Opłatę skarbową należy uiścić w kasie Urzędu Miejskiego w Dębicy lub na ogólny numer rachunku bankowego Urzędu Miejskiego w Dębicy:
PEKAO S. A. 29 1240 4764 1111 0000 4863 34 19.